کد خبر: ۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 19
اواخر سال ۲۰۱۵ بود که شرکت مایکروسافت دنیای فناوری را با سرفیس ‌بوک شگفت‌زده کرد؛ محصولی که آن را به عنوان اولین لپ‌تاپ ۲ در ۱ واقعی در جهان می‌شناسیم. با گذشت کم‌تر از یک سال از عرضه سرفیس ‌بوک ۲، این روزها شایعاتی درباره نسل جدید این خانواده شنیده‌ایم. این عضو جدید احتمالا سرفیس بوک ۳ نامیده خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت نسخه فعلی سرفیس بوک ۲ را در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار کرد. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که سرفیس بوک ۳ پیش از انتهای سال ۲۰۱۹ عرضه شود. البته باید دقت کنید که این تنها یک پیش‌بینی است و هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دقیق عرضه نسخه بعدی سرفیس بوک منتشر نشده است. تمام آن‌چه که در این رابطه شنیده‌ایم توسط وب‌سایت Christian Today و به نقل از Gizmolead منتشر شده است.

با این همه، تعیین ماه اکتبر برای معرفی این محصول منطقی به نظر می‌رسد. عرضه سرفیس بوک ۳ در سال ۲۰۱۸ قطعا تعجب‌آور خواهد بود ولی بر اساس توضیحات بالا، چنین احتمالی بسیار ضعیف است. پس تا زمان انتشار اخبار جدید و افشا شدن اطلاعات بیشتر باید به همان زمان پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۱۹ اکتفا کرده و به زمانی زودتر از آن امیدوار نباشیم.

قیمت سرفیس بوک ۳

متاسفانه اطلاعات موجود در رابطه با قیمت سرفیس بوک ۳ از مورد قبلی هم کمتر است، زیرا ما هنوز هیچ مشخصاتی از امکانات و سخت‌افزار آن در دست نداریم. با این حال به نظر برخی کارشناسان، احتمالا قیمت نسخه جدید حدودا در همان بازه قیمتی مدل‌های فعلی سرفیس بوک ۲ قرار خواهد داشت. مدل ۱۳.۵ اینچی سرفیس بوک ۲ در حدود ۱۵۰۰ دلار و مدل ۱۵ اینچی نیز در حدود ۲۵۰۰ دلار نرخ‌گذاری شده است. باید امیدوار بود که قیمت‌گذاری سرفیس بوک ۳ نیز در همین محدوده قیمت انجام شود.

سخت‌افزار سرفیس بوک ۳

در متن خبر منتشر شده در وب‌سایت Christian Today ادعا شده است که سرفیس بوک ۳ از پردازنده (Skylake-E processor (i9 اینتل بهره خواهد برد. با این حال نمی‌توان به اطلاعات سخت‌افزاری اعلام شده چندان اعتماد کرد، زیرا این پردازنده از انواع سی‌پی‌یو‌های مربوط به کامپیوتر‌های رومیزی قدیمی محسوب می‌شود.

استفاده بهینه‌تر از فضا‌های اضافی

مایکروسافت در سرفیس بوک‌های خود از یک کیبورد جدا شدنی مجهز به صفحه اعداد استفاده کرده و اسپیکر مثال‌زدنی آن را نیز که از باس قدرتمندی برخوردار است، در بالای همین بخش تعبیه کرده است. این یعنی در بسیاری از قسمت‌های بدنه، فضایی اضافی وجود خواهد داشت که مایکروسافت با صرف کمی خلاقیت می‌تواند از آن‌ها به طور بهینه‌ای استفاده کند؛ به خصوص در نسخه ۱۵ اینچی که مایکروسافت فضای بیشتری در دسترس دارد. در حال حاضر در طراحی سرفیس بوک‌های موجود فضای زیادی به هدر رفته است که امیدواریم مایکروسافت فکری به حال آن کرده باشد.

درگاه تاندربولت ۳

برای انعطاف بیشتر در بحث ارتباطات سرفیس بوک جدید، زمان آن رسیده که مایکروسافت با استفاده از USB-C به درگاه تاندربولت ۳ روی بیاورد. این امر نه تنها سبب افزایش سرعت انتقال فایل‌ها می‌شود، بلکه تاندربولت ۳ می‌تواند به عنوان یک هاب برای تمامی صفحات نمایش و دیگر تجهیزات و لوازمی که نیاز به اتصال دارند، مورد استفاده قرار بگیرد. اگر مایکروسافت می‌خواهد که سرفیس بوک ۳ را به عنوان یک محصول رقابتی عرضه کند، باید با پذیرش و به‌کارگیری این استاندارد به نظر مشتریان و انتظارات کاربرانش احترام بگذارد.

مدیریت بهتر منابع نیرو

یکی از نقاط ضعف نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ مربوط به همین قضیه است؛ جایی‌که علی‌رغم اتصال این محصول به شارژر، در هنگام اجرای بازی‌ها شاهد کاهش ظرفیت باتری آن بودیم. البته خود مایکروسافت در دفاع از این مسئله گفته است که این محصول یک وسیله خلاقانه است نه وسیله بازی! با این همه باید به یاد داشته باشیم که مایکروسافت همان شرکتی است که سازنده کنسول بازی XBOX نیز محسوب می‌شود!

در هر صورت امیدواریم سرفیس بوک ۳ برای هر منظوری که قرار است ساخته شود، از مدیریت منابع نیرو بهبود یافته برخوردار باشد و دیگر لازم نباشد که باتری آن را به جای پریز دیوار، مستقیما به نیروگاه برق شهر وصل کنیم!

صفحه نمایش ۴K

در نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ از یک صفحه نمایش با رزولوشن ۳۲۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل استفاده شده که تراکم پیکسلی آن رقم ۲۶۰ بوده و نسبت تصویر آن ۳ به ۲ است. قطعا این یک نمایشگر بسیار فوق‌العاده است اما با توجه به استفاده‌های فراوان از رسانه‌های با کیفیت ۴K که در حال تبدیل به یک استاندارد معمولی است، مطمئنا سازندگان محتوای دیجیتال نمایشگری را در ذهن خود تصور می‌کنند که قادر باشد محتوای پخش شده را شارپ‌تر از حالت معمول نمایش دهد. موردی که سرفیس‌های مایکروسافت عملا از آن بی‌بهره بوده‌اند و امیدواریم در سرفیس بوک ۳ این مشکل حل شود.

تجهیزات و لوازم جانبی

امیدواریم شرکت مایکروسافت با توجه به اوضاع اقتصادی کاربران و هزینه‌های فعلی و حتی قیمت‌های آینده محصولات سرفیس بوک، حداقل این لطف را در حق کاربران انجام دهد که تمامی امکانات و تجهیزات جانبی ضروری این محصول را در جعبه آن قرار دهد.





منبع : تکرادار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار