کد خبر: ۱۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 15
صنعت بازی اسمارت فون ها روز به روز در حال گسترش است و حالا شاهد سرازیری نسخه های موبایل بازی هایی هستیم که در پلتفرم های دیگر به موفقیت های گوناگون رسیده اند؛ از آرنا آو ولور (Arena of Valor) که پورت رسمی لیگ آو لجندز (League of Legends) در موبایل است بگیرید تا ورژن تلفن های هوشمند پابجی (PUBG) که نیامده غوغا کردند.

به گزارش آی تابناک : به نظر می رسد که والو (Valve)، دارنده سرویس استیم، نیز نمی خواهد از این قافله عقب بماند. این کمپانی چند ماه پیش از بازی کارتی جدید با نام «آرتیفکت» (Artifact: The Dota Card Game) رونمایی کرد، عنوانی که در دنیای دوتا جریان دارد و قرار است به عنوان رقیبی برای هارت استون روی تلفن های هوشمند و دیگر پلتفرم های خانگی عرضه شود.

جالب اینجاست آرتیفکت با موتور سورس انجین 2، همان موتوری که برای ساخت دوتا 2 به کار رفته، ساخته شده و با توجه به گفته های گیب نویل، مدیرعامل والو، این موتور کاملا با اسمارت فون ها سازگار است. او برای اثبات حرف هایش ادامه داد که آن ها حتی دوتا 2 را روی تبلت ها اجرا کرده اند ولی بازی کنترل ساده ای ندارد.

نسخه موبایل دوتا 2

نمایی از آرتیفکت که در سال 2019 برای موبایل عرضه می شود.

سازگاری خوب سورس انجین 2 و پورت نصف و نیمه دوتا 2 برای دیوایس های دستی، این احتمال را به وجود آورده که آرتیفکت تنها پروژه والو روی اسمارت فون ها نیست. از طرفی بازی های سبک موبا (MOBA) محبوبیت زیادی در اسمارت فون ها دارند و بنابراین حضور دوتا 2 روی این پلتفرم ها شاید خیلی بعید به نظر نرسد.

البته این اولین بار نیست که والو بازی های محبوبش را به دیوایس های دستی می آورد. آن ها چند سال پیش دو بازی معروف هف لایف (Half Life) و پورتال (Portal) را روی انویدیا شیلد عرضه کردند. جدا از اینکه پارسال این کمپانی در همکاری با یک توسعه دهنده بازی های موبایل، Bridge Constructor Portal را به انتشار رساند.




منبع : TOUCHARCADE
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار