کد خبر: ۱۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 10
سخنگوی سامسونگ در مصاحبه‌ای غیررسمی اعلام کرده که کمپانی ال جی دیگر رقیب سامسونگ نیست در صورتی که این سازنده سال‌هاست سهم اندکی را از بازار موبایل در دست دارد و مدتهاست که رقیب سامسونگ به شمار نمی‌رود.

به گزارش آی تابناک : سخنگوی کمپانی سامسونگ در خلال نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا رسما اظهار کرد که این سازنده معتقد است کمپانی ال جی در بازار موبایل دیگر رقیبش به شمار نمی‌رود. این سخنگو در حال توضیح درباره ویژگی‌های دوگانه تازه Galaxy S9 و S9 Plus گفت که گوشی‌های مذکور از اپلیکیشن‌های پیش فرض کمتری نسبت به سایر رقبا بهره می‌برند. او برای مثال ابتدا به ال جی اشاره کرد و افزود از نظر ما کمپانی ال جی دیگر رقیب موبایلی‌مان به شمار نمی‌رود. او در ادامه تصحیح کرد که منظورش درواقع کمپانی اپل بوده است اما معتقدیم که ال جی هم مثال نادرستی نیست.

کمپانی‌های سامسونگ و اپل رابطه بسیار جالبی دارند و معمولا بر سر معرفی و توانایی‌های گوشی‌های تازه‌شان با هم رقابت می‌کنند. حتما تا به حال به تیزرهای تبلیغاتی محصولات‌شان هم توجه کرده‌اید که گاهی برای تبلیغ محصول خودشان درصدد تخریب محصول دیگری برمی‌آیند. این دو همچنین بارها بر ماجراهای حقوقی با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند و به خاطر استفاده غیرمجاز از طرح‌های ثبت شده از هم شکایت کرده‌اند. از طرفی این دو در دو بخش کاملا متفاوت نرم افزاری iOS و اندروید فعالیت می‌کنند و با هم تفاوت دارند. سامسونگ دائما در تلاش است تا جایگاهش را در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی همچنان در صدر نگه دارد و ال جی هم در این میان یکی از رقیبان هم نوعش به حساب می‌آید.

همان‌طور که می‌دانید، گزارش درآمد بخش موبایل کمپانی ال جی مدتهاست که وضعیت جالبی ندارد و این سازنده هم دیگر رده‌بندی کمپانی‌های گوشی‌های هوشمند اصلا رقیب اصلی سامسونگ به شمار نمی‌رود. بر اساس آخرین آمارهایی که IDC از وضعیت بازار تا آخر سال 2017 منتشر کرده است، کمپانی سامسونگ حدودا 21.6% از سهم بازار موبایل را در اختیار خود درآورده است در حالی که کمپانی اپل با 14.7% سهم در رده دوم قرار دارد. این ارقام در سال‌ اخیر به ترتیب 21.1% و 14.6% بوده‌اند و چندان دستخوش تغییر نشده‌اند. جالب است بدانید سهم کمپانی ال جی در آمارهای IDC به قدری پایین است که در دسته "سایر سازندگان" قرار گرفته است.

مجموع سهام سامسونگ و اپل در سال 2016 معادل 35.7% بوده که در سال اخیر به 36.3% افزایش یافته است. افزایش این مجموع سهام اصلا چشمگیر نیست و به نظر می‌رسد که شامل کاهش سهم ال جی از بازار موبایل نشده باشد. از طرف دیگر گفته می‌شود که گسترش فعالیت‌های کمپانی‌های چینی مانند هوآوی، OPPO و شیائومی مشکل اصلی این سازنده بوده باشد. کمپانی ال جی در هنگام بیان گزارش مالی سال 2017 خود اعلام کرد کهV30 و سایر گوشی‌های سطح بالای این سازنده در بازار از فروش بسیار خوبی بهره می‌برند و ساختار کسب و کار کمپانی هم نسبت به گذشته بهبود یافته است. در این گزارش همچنین اشاره شده بود که ال جی در بازار چالش برانگیزی فعالیت می‌کند و سازندگان چینی متعددی رقیبش شده‌اند.

در گزارش‌های اماری قدیمی‌تر IDC اشاره شده بود که کمپانی ال جی در سال 2013 تنها 4.8% از سهم بازار را در اختیار داشته است. این رقم در سال‌های اخیر به تدریج کاهش یافت تا اینکه ال جی را به دسته "سایر سازندگان" تنزل دارد. جالب است که سهم سامسونگ در سال 2013 از بازار موبایل معادل 31.3% بوده و ال جی را پس از اپل و هوآوی در رده چهارم قرار می‌داده است. ال جی حتی 4 سال پیش هم رقیب اصلی سامسونگ به شمار نمی‌رفت و حالا جایگاه چهارم خود را به OPPO واگذار کرده است. بنا بر آنچه در جدول‌های پیش رو شاهدش هستیم، هوآوی هم از سال 2012 از ال جی پیشی گرفته و همچنان در رده سوم جا خوش کرده است. درواقع کمپانی ال جی از سال 2014 از فهرست 5 سازنده برتر خارج شد و جای خود را به شیائومی و لنوو واگذار کرد.






منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار