کد خبر: ۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 10
مشکل امنیتی ویندوز ۱۰ به هکرها اجازه می دهد تا با استفاده از دستیار صوتی کورتانا وارد کامپیوترهای شخصی کاربران شوند.
به گزارش آی تابناک : مشکل امنیتی ویندوز ۱۰ به هکرها اجازه داده است تا بتوانند به راحتی به رایانه‌های شخصی کاربران دسترسی داشته باشند و وب سایت‌های مورد نظرشان را باز کنند. متخصصان امنیتی به تازگی اعلام کردند که هکرها قادر هستند با استفاده از دستیار صوتی کورتانا که مایکروسافت آن را ارائه می دهد، به رایانه های شخصی کاربران و وب سایت های مورد نظرشان دسترسی داشته و نفوذ کنند.

در این چند وقت که بازار ارزهای مجازی رمزنگاری شده داغ بوده است، همه افراد و مخصوصا هکرها به فکر استخراج غیر قانونی این ارزها بوده اند. با استفاده از مشکل امنیتی ویندوز ۱۰ هکرها می توانند بدون اجازه کاربران شخصی، از دستگاه الکترونیکی و حساب های کاربری مجازی آنها استفاده کرده و اقدام به استخراج ارزهای مجازی نمایند.

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتالی با هک نرم افزارهای مایکروسافت

سوء استفاده هکرها از مشکل امنیتی ویندوز ۱۰
این متخصصان و کارشناسان فعال در زمینه امنیت سایبری همچنین به تازگی ویدیویی منتشر کرده اند که قادر است حفره امنیتی موجود بر روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را نشان دهد. در این ویدئو نشان داده شده است که کاربر با استفاده از حفره امنیتی و آسیب پذیری مذکور و پس از قفل گشایی دستگاه الکترونیکی مربوطه، می تواند وب سایت مورد نظر خود را در پس زمینه اجرا کند. لازم به ذکر است که این آسیب پذیری امکان قفل گشایی برای افراد غریبه را فراهم نمی کند اما در صورت دسترسی فیزیکی به دستگاه، هکرها می توانند به هر وب سایتی که می خواهند دسترسی داشته باشند.





منبع : تکراتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار