کد خبر: ۱۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 08
شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار از تعداد سیم کارت هایی که در شبکه تلفن همراه کشور به نام آنها ثبت شده است، آگاهی یابند.
به گزارش آی تابناک : به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار را راه اندازی کرده است که از سیزدهم فروردین سال 95 به بهره برداری رسید اما بسیاری از مردم از آن اطلاع کافی ندارند.

مشترکان می‌توانند با مراجعه به درگاه این سازمان بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه کرده و از شمار سیمکارتهایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند؛ این اطلاعات از طریق یک پیامک به فرد ارسال می شود.

مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.

نا آگاهی از تعداد سیم کارت های به نام هر فرد می تواند مشکلاتی احتمالی را برای وی به همراه داشته باشد بنابراین توصیه اکید شده است که همه افرادی که نمی دانند چه تعداد سیم کارت به نام آنها ثبت شده اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت کنند تا همواره از هر سیم کارتی که به نام آنها می شود، اطلاع داشته باشند.

اکنون که طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه مدتی است برای مبارزه با قاچاق گوشی های تلفن همراه راه اندازی شده است اطلاع افراد از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنها ثبت شده می تواند احتمال سوء استفاده از چنین سیم کارت هایی برای فعال سازی گوشی های وارد شده از مبادی غیر رسمی را از بین ببرد.

روند احراز هویت مشترکان سیم کارت های تلفن همراه اپراتورهای کشور سال 1395 آغاز و ظرف 10 ماه (دی 95) هویت چهار میلیون دارنده سیم کارت احراز شد.

بر اساس آخرین آماری که دفتربررسی های فنی معاونت اقتصادی و برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان شهریورماه امسال منتشر کرده، تعداد سیم کارت واگذار شده تلفن همراه 156 میلیون و 548 هزار و 511 خط بوده که از این تعداد 85 میلیون و 64 هزار و 46 فقره فعال است.




منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار