کد خبر: ۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 08
مایکروسافت امروز طی پخش زنده روز توسعه‌دهندگان خود رسما پلتفرم هوش مصنوعی ویندوز یا Windows AI Platform را معرفی کرد. این پلتفرم هوش مصنوعی جدید به نسخه آتی ویندوز 10 وارد خواهد شد. برای آگاهی از جزییات همراه ما باشید.

به گزارش آی تابناک : هوش مصنوعی از آن دسته کلماتی است که تقریبا هر روز در اخبار دنیای فناوری چیزی در مورد آن می‌شنویم. مایکروسافت پس از روی کار آمدن ساتیا نادلا با جدیت و تمرکز بیشتری این حوزه را دنبال می‌کند و توانسته جهش‌های بزرگی در این زمینه داشته باشد.

رویداد روز توسعه‌دهندگان مایکروسافت چند روزی است که در جریان است، ردموندی‌ها امروز در آخرین روز این رویداد پلتفرم هوش مصنوعی ویندوز را به‌صورت رسمی معرفی کردند. برطبق اظهارات مدیران این شرکت، این پلتفرم جدید هوش مصنوعی در نسخه آتی ویندوز 10 وارد خواهد شد.

باید اشاره کنیم که در حال حاضر در برخی بخش‌های ویندوز 10 به‌صورت محدود شاهد حضور هوش مصنوعی هستیم، اما با ورود پلتفرم هوش مصنوعی ویندوز به این سیستم عامل، عملا ویندوز 10 تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد. به‌علاوه این پلتفرم توسعه‌دهندگان ویندوزی را قادر می‌کند تا با استفاده از ابزارهای قدرتمند آن از مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اپلیکیشن‌های خود بهره‌مند شوند.

پلتفرم هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به مدل‌های یادگیری ماشین از پیش تمرین داده شده دسترسی داشته باشند و با استفاده API جدید ویندوز 10 یعنی Windows ML API هوش مصنوعی را در اپلیکیشن‌ها ویندوزی وارد کنند.

یکی دیگر از موارد جالب در مورد این پلتفرم امکان اجرای پردازش‌های هوش مصنوعی به‌صورت محلی روی کامپیوتر است، بدین معنی که توسعه‌دهندگان این امکان را خواهند داشت تا تعیین کنند پردازش‌های هوش مصنوعی روی دستگاه انجام گیرد یا آنکه انجام آنها به سرور منتقل گردد.

انجام پردازش‌های هوش مصنوعی روی دستگاه کاربر مزایای زیادی را به‌همراه دارد، در وهله اول در صورت کندی سرعت اینترنت یا قطع بودن آن کندی یا تداخلی در عملکرد هوش مصنوعی پیش نخواهد آمد، از سوی دیگر پهنای باند کاربر اشغال نخواهد شد و البته هزینه استفاده از خدمات ابری به کنار خواهد رفت.

API جدید ویندوز یعنی Windows ML در تمامی نسخه‌های ویندوز 10 در دسترس قرار خواهد گرفت، این API با اپلیکیشن‌های یونیورسال و وین 32 سازگار بوده و تعامل خواهد داشت. این API جدید و قدرتمند در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ویندوزی با فرم فکتورهای مختلف اعم از کامپیوترها، هولولنز، سرور و حتی ایکس باکس وان پشتیبانی خواهد شد.

بخشی از شتاب بیشتر در فعالیت‌های مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی را باید ناشی از همکاری بسیار نزدیک این شرکت با سازندگان سخت‌افزار نظیر اینتل، انویدیا، کوالکام و AMD دانست. برای مثال شرکت اینتل اعلام کرده که در حال انجام یک پروژه مشترک و نزدیک با مایکروسافت است تا پشتیبانی از Windows ML API را در واحد پردازشی دید کامپیوتری خود یعنی Movidius Myriad اضافه کند. این چیپ مجتمع به‌صورت تخصصی و ویژه برای انجام پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه یافته است.

کام ود برات مدیر برنامه ریزی بخش هوش مصنوعی ویندوز امروز اعلام کرده:

Windows ML به‌گونه‌ای طراحی شده تا برای طیف گسترده‌ای از پردازنده‌هایی که در حال اجرای ویندوز 10 هستند بهینه باشد.

با استفاده از دستورالعمل‌های تنظیم شده جهت بهینه‌سازی در پردازنده‌های مرکزی جدید و البته توسعه سرسام آور کارت‌ گرافیک‌های جدید که از دایرکت ایکس 12 پشتیبانی ‌می‌کنند و درایور مدلی که برای پردازنده‌های ویژه هوش مصنوعی آینده تدارک دیده شده است، ما قادر هستیم تا عملکرد و تاثیرگذاری مناسبی در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها ارایه دهیم.

مایکروسافت امروز در کنار معرفی پلتفرم هوش مصنوعی ویندوز اعلام داشته که ONNX که در حقیقت فرمتی باز برای مدل‌های یادگیری ماشین است به‌زودی و با عرضه نسخه پیش نمایش ویژوال استودیو 15.7 پشتیبانی خواهد شد و در نتیجه توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا فایل‌های ONNX را در پروژه‌های اپلیکیشن‌های یونیورسال بارگذاری کنند. این قابلیت جدید باعث خواهد شد تا برای پروژه توسعه‌دهنده مدلی خودکار ایجاد گردد.




منبع : WINDOWSCENTRAL 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار