کد خبر: ۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 06
معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی کشور اعلام کرد که امسال طبق انعقاد قرارداد با سازمان ها و شرکت ها ی داخلی وخارجی ،42 پروژه تحقیقاتی با اعتبار2 میلیارد و 250 میلیون تومان در این پژوهشگاه کلید خورد.
به گزارش آی تابناک : دکتر علیرضا کلاهی روز سه شنبه افزود: این تعداد پروژه تحقیقاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است .
وی بیان داشت: شرکت آکسون انرژی، استانداری البرز، پژوهشگاه نیرو، شرکت پالایش قطران ذغال سنگ، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت توان، جهاد دانشگاهی، مرکز تحقیقات سرطان، تعدادی از جمله مراکز طرف قرارداد با پژوهشگاه در سال جاری می باشند. 
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت آکسون انرژی نماینده انحصاری کره جنوبی در ایران گفت: این قرارداد، اولین فروش دانش فنی پژوهشگاه است که در هفته پژوهش امسال منعقد شد.
معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی در ادامه با اشاره به اقدامات این معاونت در سال 96، اظهار داشت: امسال بانک اطلاعاتی مشتریان مرتبط با پژوهشگاه را تکمیل کردیم .
وی گفت: یکی از شاخص های پیشرفت فناوری امسال، اصلاح آئین نامه پروژه های قراردادی بود به صورتی که منافع اعضای هیات علمی با اهداف پژوهشگاه هم عرض شده و این موضوع منجر به انگیزه ای مضاعف برای فعالیت اعضای هیات علمی شد.
کلاهی ادامه داد: در بحث تاسیس شرکت های دانش بنیان، 28 واحد فناور شناسایی کردیم که از این تعداد، 6 واحد فناور با سطح آمادگی بالا در مرحله ثبت شرکت قرار گرفت. 
وی افزود: برای تشویق همکاران به ثبت شرکت های دانش بنیان و قانونمند شدن این فعالیت، ' آئین نامه نحوه حمایت و استقرارشرکت های دانش بنیان' برای تصویب به هیات امنای پژوهشگاه ارائه شد.
کلاهی اظهار داشت: امسال این معاونت با رویکرد جدیدی نسبت به برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه جانبی کنفرانس بین المللی مهندسی مواد(IMat)، نمایشگاه ربع رشیدی تبریز، نمایشگاه های هفته پژوهش استانی و کشوری با همکاری معاونت پژوهشی پژوهشگاه، اقدام کرد و تعداد 6 دستگاه ساخته شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشگاه درکنار سایر فعالیت های اعضای هیات علمی از جمله طرح های قابل تجاری سازی را در این نمایشگاه ها عرضه کرد.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه های آتی این معاونت در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد اخیر پژوهشگاه و اهمیت افزایش همکاری هایبین المللی، این معاونت به سهم خود در برداشتن گام موثری در این راستا برنامه ریزی خواهد کرد. 
کلاهی افزود: همچنین تشویق سایر واحدهای فناور به ثبت شرکت، افزایش تعداد قراردادهای برون سازمانی و تهیه کاتالوگ طرح های فناورانه پژوهشگاه را در سال آینده خواهیم داشت.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت فردیس البرز مسقر است.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار