کد خبر: ۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 05
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: برغم ایجاد ظرفیت بالا برای آنتن دهی موبایل در مترو، به دلیل نبود تعامل تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری، این مکان از پوشش کیفی مناسب برخوردار نیست.
به گزارش آی تابناک : حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساخت‌های شهری در حوزه ICT افزود: برغم ظرفیت ارتباطی بالایی که در مکان‌های عمومی مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتیاق به سرویس‌دهی دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکانها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه برای تحقق شهر هوشمند در کشورمان باید رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوری‌های سایر حوزه‌ها تعامل کند، گفت: زیرساخت‌های لازم برای ارائه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است. علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند، از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بدون تعامل و مشارکت با نهادهای شهری نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کرد، تصریح کرد: امیدواریم همگام با فرایند جهانی پیش‌رو، با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاری‌های استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداری ها وجود دارد در تحقق شهر هوشمند گام برداریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و ... و ایجاد ظرفیت‌های اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

وی از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و گفت: یقینا باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور کامل آمادگی داریم در مورد این الزامات با نهادهای مرتبط گفتگو و تعامل داشته باشیم.

روز گذشته وزیر ارتباطات در همایش تهران هوشمند با انتقاد از وضعیت آنتن دهی موبایل در مترو تهران گفت: یک اپراتور تلفن همراه در مترو آنتن می دهد و دیگری نمی دهد که بخشی از این مشکل به مدیریت ما بر می گردد و بخشی به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.



منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار