تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 03
این روزها با پیشرفت فناوری امنیت نیز بیشتر در معرض خطر قرار داشته و با وجود ابزارهایی پیشرتفه به سرعت می توان به سرقت اطلاعات مجازی پرداخت. در این بین یکی از شرکت های فعال و پیشرفته در زمینه ی امنیت رایانه ای و یا بهتر است بگوییم امنیت سایبری، شرکت Dark Matter می باشد.
به گزارش آی تابناک : این شرکت در زمینه ی امنیت سایبری به گونه ای که از سیستم های اطلاعاتی در برابر سرقت و یا صدمه رسیدن به سخت افزار، نرم افزار و اطلاعات آنها محافظت می کند، فعالیت دارد. البته فعالیت های این شرکت تنها در بازه ی امنیت سایبری خلاصه نمی شود چرا که این شرکت به تازگی از اولین تلفن همراه هوشمند خود رونمایی کرده است بنابراین از این به بعد می توانیم منتظر تولید و طراحی تلفن های همراه هوشمند دیگر از این شرکت امنیت سایبری باشیم. اما جالب است بدانید که هدف شرکت Dark Matter در طراحی و تولید تلفن همراه هوشمندش با سایر اهدافی که شرکت های تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند دنبال می کنند متفاوت است چرا که این شرکت در زمینه ی امنیت سایبری فعالیت می کند بنابراین هدف از طراحی و تولید نخستین تلفن همراه هوشمندش تنها تولید تلفن همراه هوشمندی بوده است که بتواند با اقدامات جاسوسی علیه کاربران موبایل های هوشمند مبارزه کند. موبایل امنیتی شرکت Dark Matter به تازگی یعنی در روز دوشنبه همین هفته در کنگره جهانی موبایل با نام Katim رونمایی شد.

موبایل امنیتی شرکت Dark Matter، دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که یکی از این ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردش استفاده از سطح بالای رمزنگاری در این تلفن همراه هوشمند امنیتی می باشد. البته به این دلیل که شرکت Dark Matter در زمینه ی امنیت سایبری فعالیت چشم گیری دارد خیلی هم عجیب نیست که از امنیت بالایی در طراحی و تولید تلفن همراه هوشمندش استفاده کرده است چرا که هدف اصلی این شرکت نیز طراحی موبایل هوشمندی بوده است که بتواند قابلیت بالایی در برابر اقدامات جاسوسی داشته باشد.

این موبایل امنیتی شرکت Dark Matter دارای نمایشگری 5.2 اینچی می باشد. جالب ترین ویژگی و خصوصیت در طراحی و تولید موبایل امنیتی شرکت Dark Matter این است که وقتی شما از این تلفن هوشمند امنیتی برای مکالمه استفاده می کنید به هیچ وجه هیچ کسی نمی تواند به مکالمه ی شما گوش دهد چرا که تلفن همراه هوشمند Katim به گونه ای طراحی شده است که دارای مد حفاظتی و یا بهتر است بگوییم دارای قابلیت shield mode می باشد وظیفه ی مد حفاظتی و یا shield mode این است که جریان انرژی میکروفون و دوربین دستگاه شما را در هنگام مکالمه قطع می کند تا به هیچ نحوی هیچ کس به مکالمات شما گوش ندهد.

جالب است توجه شما را به نظرات و گفته های مدیر عامل شرکت Dark Matter با نام فیصل ال بانی در مورد طراحی، تولید، ویژگی و مشخصات تلفن همراه هوشمند Katim جلب کنیم، فیصل ال بانی اعلام کرده است که اگر جزء افرادی باشید که در نشست های محرمانه شرکت می کنند مطمعنا تلفن همراه هوشمند خود را قبل از اینکه نشست محرمانه و یا قرارداد محرمانه دولتی شروع شود خارج  از جلسه می گذارید.

 شما به خوبی دلیل این کارتان را می دانید اما برای کسانی که دلیل این کار را متوجه نشده اند این است که افراد موجود در این جلسات محرمانه به هیچ وجه به یکدیگر اطمینان ندارند چون هیچ نهاد امنیتی در دنیا نمی تواند زمانی که این افراد در این جلسات هستند میکروفون های تلفن های همراه هوشمند آنها را خاموش کنند، به همین دلیل تلفن همراه هوشمند Katim توسط شرکت Dark Matter از ابتدایی ترین مراحل با تاکید بر امنیت طراحی و تولید کرده است. فیصل ال بانی همچنین اعلام کرد که شرکت سایبری اش در سال 2017 توانسته است درآمدی بالغ بر 400 میلیون دلار داشته باشد به گونه ای که در آمد شرکت فیصل ال بانی در سال 2016 یعنی در سال قبل 200 میلیون دلار کم تر از درآمد این شرکت در سال 2017 بوده است، بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که در آمد این شرکت در سال 2017 دو برابر نسبت به سال قبلش یعنی 2016 افزایش یافته است، پس می توانیم احتمال دهیم با طراحی و رونمایی از تلفن همراه هوشمند Katim توسط این شرکت، مطمعنا شرکت Dark Matter در آینده و یا سال میلادی جاری نیز می تواند به درآمدی چندین برابری نسبت به سال قبل و حتی سال های قبلش نیز برسد. چرا که کاربران تاکنون با چنین تلفن همراه هوشمند فوق امنیتی سر و کار نداشته اند و همین مسئله باعث می شود احتمال دهیم که کاربران بسیاری مخصوصا کاربرانی که در جلسات محرمانه دولتی و یا غیر دولتی شرکت دارند و دائما از دزدیده شدن اطلاعات تلفن همراه هوشمندشان ترس دارند از تلفن همراه هوشمند Katim که توسط شرکت اماراتی Dark Matter طراحی و تولید شده است استقبال شدیدی بکنند.

 اما در حال حاضر از میزان قیمتی که برای فروش این محصول فوق امنیتی در نظر گرفته شده است اطلاعی نداریم اما می توانیم احتمال دهیم که با توجه به امنیت بالایی که در طراحی این تلفن همراه هوشمند استفاده شده است به اضافه ی سایر مشخصات و ویژگی های استفاده شده در ساخت این تلفن هوشمند امنیتی ، هزینه ی تقریبا بالایی برای عرضه و فروش تلفن همراه هوشمند Katim در نظر گرفته شده باشد البته نمی توان گفت که اگر قیمت این محصول هوشمند و فوق امنیتی بالا باشد جزء نقطه ضعف آن محسوب می شود چرا که باید توجه داشتیم که این تلفن همراه هوشمند Katim دقیقا کدام یک از اقشار جامعه را مورد هدف قرار داده است. چرا که تلفن همراه هوشمند Katim بیشتر برای افراد دولتی، سیاست مدارها مفید می باشد و یا برای هر کدام از کاربران تلفن همراه هوشمند، که امنیت اطلاعات آنها در تلفن همراهشان بسیار برای آنها اهمیت داشته باشد.

در تلفن همراه هوشمند Katim تنها یک دکمه برای شکل گرفتن امنیت تا سطح بالایی طراحی شده است، به این شکل که کاربران این تلفن همراه هوشمند Katim به راحتی می توانند با فشردن این دکمه که در بخش کناری این تلفن هوشمند امنیتی طراحی شده است امنیت در تلفن همراهشان را تا حد بالایی برسانند. عملکرد دکمه ی طراحی شده در تلفن همراه هوشمند Katim به این شکل است که این دکمه به صورت فیزیکی برق ورودی به میکروفون و دوربین را قطع خواهد کرد.

جالب است بدانید که سایر شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند نیز در ساخت چنین تلفن های هوشمندی از شرکت Dark Matter  عقب نمانده اند، چرا که دو روز پیش نیز شرکتی با نام Sikur از تلفن همراه هوشمند خود رونمایی کرد که این تلفن همراه هوشمند، موبایلی ضد هک می باشد و هدف از طراحی و ساخت آن ذخیره سازی ارزهای مجازی و یا همان بیت کوین ها با امنیت بسیار بالا می باشد. بنابراین می توانیم بگوییم که شرکت Dark Matter اولین شرکتی نیست که دست به ساخت و طراحی یک تلفن همراه هوشمند امنیتی کرده است چرا که سایر شرکت ها و کمپانی های تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند در رقابت با این شرکت عقب نخواهند ماند.

قطعا چنین مواردی موجب می شود تا نیاز به برخورداری از گوشی هوشمند با امنیت بالای Dark Matter  بیشتر احساس شود و احتمالا کمپانی سازنده با موفقیت های بزرگی رو به رو خواهد شد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار