کد خبر: ۱۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 03
جدیدترین گزارش IDC نشان از این دارد که اپل با عرضه‌ی بیش از ۱۷.۷ میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند اپل واچ عنوان پرفروش‌ترین ساعت‌هوشمند سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.
به گزارش آی تابناک : براساس آخرین گزارش IDC، اپل عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار را طی سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده است. این تنها عنوانی نیست که اپل طی سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده است. آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که این کمپانی در سه ماهه‌ی چهارم سال نیز موفق شده تا با عرضه‌ی ۸ میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند به بازار در مقایسه با ۵.۱ میلیون دستگاه عرضه شده در پاییز سال ۲۰۱۶، رشد خوبی را تجربه کند. هرچند سهم بازار اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۴.۴ درصد بوده و پس از فیت‌بیت و شیائومی در جایگاه سوم قرار داشت، با این حال افزایش فروش اپل واچ باعث رشد سهم بازار اپل و رسیدن به سهم ۲۱ درصدی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی شده است.

در طول سال ۲۰۱۷ میلادی، اپل موفق شده تا نزدیک به ۱۷.۷ میلیون دستگاه اپل واچ راهی بازار کند که در مقایسه با ۱۱.۳ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۶ میلادی رشد فزاینده‌ای را شاهد بوده است. سهم کلی بازار اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی از ۱۰.۸ درصد طی سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۱۵.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره کرد، تفاوت عملکرد محصولات اپل با سایر کمپانی‌ها است که از این‌رو سهم بازار اپل را ارزشمندتر می‌کند. IDC تمام گجت‌های پوشیدنی نظیر دستبندهای هوشمند سلامتی و ساعت‌های هوشمند را در زمره‌ی محصولات این حوزه قرار داده و از این‌رو سهم کمپانی‌ها را با احتساب این محصولات محاسبه می‌کند، حال آنکه سهم بازار اپل تنها با احتساب فروش ساعت‌های هوشمند این کمپانی که ارزان‌ترین نسخه‌ی آن‌ها ۲۴۹ دلار است، محاسبه می‌شود. اما این داستان برای سایر کمپانی‌ها متفاوت است، برای مثال در مورد شیائومی دستبند هوشمند ۲۸ دلاری می‌بند ۲ نیز جزو محصولات این کمپانی به حساب می‌آید. با توجه به فروش ۱۷.۷ میلیون دستگاه اپل واچ، از هر دو ساعت هوشمندی که در سال ۲۰۱۷ فروش رفته، یک دستگاه اپل واچ است.

با نگاهی به آمار منتشر شده می‌توان به روشنی دید که چرا کمپانی‌هایی نظیر موتورولا از بازار گجت‌های هوشمند خداحافظی کرده‌اند. هرچند بازار گجت‌های پوشیدنی هر روز بیش از دیروز رشد می‌کند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که این بازار در حال رشد وابسته به دستبند‌های هوشمند سلامتی ارزان قیمت است و تنها ساعت هوشمند موفق در این بازار، اپ واچ است. اپل واچ ساعت هوشمندی است که قیمت آن بسیار گران بوده و برای استفاده از آن باید گوشی آیفون داشت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فروش بالای اپل واچ به معنای موفقیت ساعت‌های هوشمند نیست و این افزایش فروش را تنها باید موفقیتی برای اپل واچ و کاپرتینویی‌ها خواند.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار