کد خبر: ۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 27
رئیس کمیته ارتباطات مجلس، گفت: افشای اطلاعات شخصی کاربران خلاف قانون است، لذا دولت باید لایحه حفظ امنیت داده‌های مشتریان را به مجلس ارسال کند.
به گزارش آی تابناک : رمضانعلی سبحانی‌فر، در واکنش به اظهارات آذری جهرمی مبنی بر تخلف دو اپراتور تلفن همراه در افشای بانک اطلاعاتی مشترکان و ارائه آن به برخی وبسایت ها، گفت: در حال حاضر ارسال پیامک‌های انبوه ممنوع است، اما اپراتورها از اطلاعات شخصی مردم به گونه‌ای استفاده می‌کنند تا شرکت‌ها برای تبلیغات محصول خود از این داده‌ها استفاده کنند.
رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برای خانم‌ها، آقایان، رده‌های سنی مختلف و مناطق جغرافیایی متنوع هر کدام تبلیغات متفاوتی ارسال می‌شود، افزود: این داده‌ها توسط اپراتورها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد، لذا قانون باید در این زمینه شفافیت پیدا کند و حفظ داده‌های افراد باید قانون مند شود.

حفظ اطلاعات کاربران را باید قانون‌مند کرد
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کرده تا لایحه حفظ امنیت داده‌های کاربران و مشتریان به مجلس ارسال شود تا بتوان حفظ اطلاعات کاربران را قانون مند کرد و ضوابط و مقررات حفظ داده‌ها در مجلس مصوب شود.

وی یادآور شد: اگر این لایحه به مجلس ارسال و مصوب شود اپراتورها دیگر نمی‌توانند به این راحتی از داده‌های مردم استفاده و اطلاعات شخصی آنها را افشاء کنند.

افشای اطلاعات شخصی کاربران خلاف قانون است
سبحانی فر ادامه داد: افشای اطلاعات شخصی کاربران خلاف قانون است و اگر این لایحه مصوب شود به راحتی نمی‌توان از داده‌های افراد استفاده کرد.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشتر اپراتورها اطلاعات را به شرکت‌های خصوصی می‌دهند، تصریح کرد: اپراتورها از عدم شفافیت قانون در این باره استفاده می‌کنند، در حالی که سازمان تنظیم مقررات باید نظارت می‌کرد که آن‌ها سوءاستفاده نکنند.

 

منبع: فصل اقتصاد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار