کد خبر: ۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 26
سومین کنفرانس ملّی و نخستین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، به بررسی بازی‌های رایانه‌ای ایران پرداخت.
به گزارش آی تابناک : سومین کنفرانس ملّی و نخستین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در اصفهان با حضور حدود 300 پژوهشگر برگزار شد. در این رویداد پژوهش‌هایی در شاخه‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای از جمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، فناوری اطلاعات، هنر، پزشکی، مدیریت، اقتصاد و سایر علوم وابسته ارائه شد.
با توجه به اینکه نگاه ویژه‌ این دوره از کنفرانس به فناوری‌های نوینِ شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی اختصاص داشت، پژوهش‌های مرتبط با این محورها جایگاه ویژه‌ای داشتند. به طوری که رویکردهای مهندسی پزشکی، علوم اعصاب و علوم شناختی در کنفرانس به شدت پررنگ بود و تعداد زیادی از مقالات، کارگاه ها و پانل های کنفرانس در ارتباط با این سه رویکرد بود.
علاوه بر این یکی از سه سخنرانی کلیدی کنفرانس با موضوع واقعیت مجازی توسط پرفسور Choongjae Im از دانشگاه Keimyung کره جنوبی ایراد شد. دو سخنران کلیدی دیگر کنفرانس، دکترGeorgios N. Yannakakis از دانشگاهMalta  موضوع هوش مصنوعی و بازی های رایانه ای را برای سخنرانی خود انتخاب کرده بود و پرفسور Tobias Greitemeyer از دانشگاه Innsbruck موضوع سخنرانی خود را به Prosocial Games اختصاص داده بود.
در طی کنفرانس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در جهت توسعه‌ی علوم حوزه‌ی نقشه برداری مغز، به معرفی آزمایشگاه، تجهیزات و خدمات ارائه ‌شده توسط این مرکز ملی به اساتید و شرکت کنندگان کنفرانس پرداخت. همچنین کارگاه «نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد بهبود مهارت‌های ذهنی»، با تدریس محمد جواد درویشی، کارشناس بخش پردازش سیگنال آزمایشگاه، با ۴۵ شرکت کننده از رشته‌های مختلف مهندسی کامپیوتر، برق، روان‌شناسی، علوم شناختی و غیره را برگزار کرد.
 حامد آذرنوش استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر نتایج تحقیقات خود در انستیتو عصب‌شناسی مونترال درباره VR Neurosurgical Simulator را در پنلی با همین نام ارائه داد و پژوهشگران مؤسسه‌ی همنوای رویش نتایج تحقیقات خود در مورد بازی‌های رایانه‌ای در پروژه‌ی مطالعه‌ی طولی کودکی در ایران را در پنلی با عنوان «کودکی در ایران: یک مطالعه‌ی طولی 8 ساله»  ارائه کردند.
در پایان کنفرانس نیز همانند دوره‌های سابق رویداد، ماراتن بازی سازی آغاز به کار کرد تا بازی سازان جوان و نوجوان بتوانند در رقابتی دوستانه خلاقیت های خود در حوزه بازی سازی را به چالش بکشند. تِم ِ ماراتن بازی سازی امسال، ساخت بازی هایی با فقط یک عملگر بود، به طوری که به عنوان مثال برای بازی های موبایل  فقط یک عمل(مثلا فقط کلیک یا فقط دِرَگ) مجاز به استفاده بود.
سومین کنفرانس ملّی و نخستین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در اصفهان برگزار شد.




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار