کد خبر: ۱۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 23
سیستم‌عامل‌های موبایلی دارد. از طرف دیگر مسئله امنیت هم برای کاربران بسیار مهم شده است و حضور دستگاه‌های هوشمند نگرانی‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
به گزارش آی تابناک : یکی از همین نگرانی‌ها سو استفاده از دوربین و میکروفون گوشی هوشمند برای جاسوسی است. شاید مسئله جاسوسی از طریق دوربین یا میکروفون گوشی خیلی مرسوم نباشد اما امکان پذیر است. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که راه‌حلی برای این مشکل ارائه دهد.

اخیرا گزارشاتی ارائه شده است که نشان می‌دهد گوگل در نظر دارد در نسخه بعدی اندروید، یعنی اندروید P جلو دسترسی برنامه‌های بیهوده به دوربین و میکروفون را بگیرد. در واقع این دست برنامه‌ها در اصل برای اجرا به استفاده از دوربین یا میکروفون نیازی ندارد.

در اندروید P به بعد هرگاه برنامه‌های از این دست بخواهند به دوربین دسترسی داشته باشند، اندروید اجرای آن‌ها را متوقف کرده و پیغامی برای توقف برنامه برای کاربر نمایش می‌دهد. اما رفتار اندروید P در برابر اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند بی‌دلیل به میکروفون دسترسی داشته باشند طور دیگری است، جلو دسترسی برنامه به میکروفون گرفته نمی‌شود اما صدایی خالی ضبط می‌شود.

اگرچه اندروید P اجازه نمی‌دهد برخی برنامه‌ها بی‌دلیل به میکروفون دسترسی داشته باشند اما مشکلی برای برنامه‌های چت و قابلیت تماس‌های صوتی در این برنامه‌ها ایجاد نمی‌شود.

اندروید P هنوز معرفی نشده است و زمان معرفی رسمی آن هم مشخص نیست اما با این حال گفته می‌شود هدف اصلی مهندسان و توسعه‌دهندگان این نسخه از اندروید، محافظت از حریم خصوصی کاربران است تا جایی که هیچ جاسوس و هکری نتواند به صورت مخفیانه و بدون اجازه کاربر به میکروفون یا دوربین گوشی دسترسی داشته باشد مگر اینکه به شیوه‌ای سیستم‌عامل اندروید را فریب دهد و یا اینکه به نحوی سطح دسترسی خود را تغییر دهد تا بتوانند حق دسترسی‌ها را کنترل کنند که البته استفاده از این روش‌ها دشوار است.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار