کد خبر: ۱۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 22
نزدیک به چهل سال از زمان تاسیس اپل که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شرکت‌های دنیای تکنولوژی شناخته میشود میگذرد و این کمپانی همچنان با قدرت و با ثبات در حال فعالیت است. در میان انبوه شرکت‌های دنیای فناوری، اپل برای بسیاری یک الگو محسوب میشود و قطعا اپل را میتوان یکی از شرکت‌های ساختار و سنت شکن عنوان کرد.
به گزارش آی تابناک : با این حال مانند هر شرکتی، اپل در کنار طرفداران پر تعداد خود منتقدین فراوانی هم دارد که بسیاری از آنها معتقدند اپل دنباله‌روی شرکت‌های دیگر است و اپل را نمیتوان به عنوان یک شرکت خلاق معرفی کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل با این صحبت مخالف است و جواب این دسته از منتقدین اپل را در مصاحبه‌ی جدید خود داده است.

کاربران زیادی معتقدند اپل صبر میکند تا شرکت‌های دیگر اقدامی خلاقانه را انجام دهد و سپس به نوعی ایده‌های آنها را سرقت میکند. جالب است طرز تفکر استیو جابز، بنیان‌گذار فقید شرکت اپل را در این مورد بدانید که میگوید: "هنرمندان خوب کپی میکنند، هنرمندان عالی، میدزدند!" با این حال تیم کوک معتقد است که کاربران نباید این چنین در مورد اپل فکر کنند که این شرکت از دیگر شرکت‌ها کپی میکند.

در مصاحبه‌ای که توسط Fast Company با مدیرعامل صورت گرفته، از تیم کوک در مورد پیروی اپل از دیگر شرکت‌ها در برخی مواقع پرسیده میشود و برای این سوال Face ID وHomePod مثال زده میشوند که اپل در ساخت آنها پیشتاز نبوده و پیش از اپل شرکت‌های دیگری آنها را توسعه داده بودند. کوک در پاسخ به این سوال میگوید: من اسم این را "پیروی" نمیگذارم چرا که در این صورت اینگونه برداشت میشود که ما منتظریم ببینیم دیگران چه کاری انجام میدهند تا ما هم همان کار را کنیم.

این پاسخ در حالی داده شده که به طور مشخصی اپل بدش نمیآید که برخی از ویژگی‌های جالب دستگاه های دیگر را به دستگاه‌های خود اضافه کند. چیزی که در مورد گوشی‌های این شرکت افتاده است و ایده‌هایی دیده میشود که اپل از آنها الهام گرفته است. موضوعی که حتی سامسونگ نیز در ویدئوی تبلغاتی جدید خود به آن اشاره کرده است و به نوعی اپل را مورد تمسخر قرار داده است.

تیم کوک در این مورد میگوید "اتفاقاتی در پشت صحنه و دور از چشم مردم رخ میدهد که احتمالا ما اجازه نمیدهیم کاربران از این اتفاقات مطلع باشند. پروژه‌هایی وجود دارند که اپل سال‌هاست در حال کار بر روی آنهاست و قابلیت‌هایی تست میشوند که سالها بعد در دستگاه‌های کمپانی‌های دیگر مورد استفاده قرار میگیرند. شما میتوانید هر یک از محصولات ما را همچون آیپد، آیپاد، آیفون یا اپل واچ را مشاهده کنید. آنها اولین نبودند اما در نوع خود اولین دستگاه‌های مدرن بوده‌اند. به عقیده‌ی تیم کوک، اکثر دستگاه‌های ساخت اپل که اول وارد بازار نشده‌اند، این شرکت کار بر روی آنها را پیش از رقبا آغاز کرده بوده است و علت تاخیر اپل این بوده که هدف انجام را به شکل درست داشته است. ما معتقدیم نباید از مصرف کنندگان به عنوان آزمایشگاه محصولات خود استفاده کنیم. صبر ویژگی منحصر به فرد اپل است و اپل تا زمانی که یک محصول عالی را وارد کند، صبر میکند.

مشخصا نمیتوانیم با تمام صحبت های مدیرعامل اپل موافقت کنیم بخصوص جمله که به بهترین بودن همیشگی محصولات این شرکت اشاره داشت. در طول فعالیت اپل، این شرکت ناکامی‌های بزرگی را تجربه کرده است که پیش از این نگاهی به چند مورد آن داشتیم. ضمن اینکه سال‌هاست اپل دیگر یکه تاز بازار نیست و سامسونگ بخصوص در بخش موبایل کوپرتینویی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. در اینجا میتوان یادآور ایمیلی شویم که در سال 2014 منتشر شد که نشان میداد معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل یعنی فیل شیلر، تا چه اندازه از بابت موفقیت گوشی‌های گلکسی سامسونگ و تاثیر بر روی فروش آیفون های اپل نگران بود و حس ناخوشآیندی داشت.

مطمئنا جدال بر سر اینکه چه کسی نوآوری ایجاد میکند و چه کسانی نوآوری‌ها را میدزدند ادامه خواهد داشت و طبیعتا در صدر این جدال‌ها، سازندگان اصلی قرار دارند که طبیعتا توجه عده‌ی بیشتری به آنها معطوف است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار