کد خبر: ۱۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 21
هوآوی قصد دارد پرچم‌دار تازه‌اش را از سری P تحت عنوان احتمالی P10 در ماه فروردین معرفی کند. این گوشی در سه مدل P20، P20 Plus و P20 Lite عرضه می‌شود و از ویژگی تشخیص چهره و هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد.در این مطلب همه شایعه‌های مهم درباره گوشی مذکور را بخوانید.

به گزارش آی تابناک : هوآوی قصد دارد پرچم‌دار تازه جانشین P10 را امسال تحت عنوان P20 معرفی کند. البته پیش از این شایعه شده بود که این سازنده قصد دارد گوشی امسالش را از سری P تحت عنوان P11 رونمایی کند اما گزارش‌های تازه حاکی از آن است که هوآوی احتمالا روند نام‌گذاری محصولات سری P خود را کمی دستخوش تغییر خواهد کرد. همچنان که به تاریخ معرفی این گوشی نزدیک می‌شویم، شایعه‌های بیشتری درباره آن منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم همه شایعه‌های رایج و معتبر را درباره گوشی پرچم‌دار P20 و سایر نسخه‌های احتمالی آن گردآوری کنیم.

دوربین

اگر P20 هوآوی همان P11 باشد که پیش از این هم اطلاعات و مشخصات فنی‌اش لو رفته بود، منطقی به نظر می‌رسد که همین جزئیات را حالا به P20ربط دهیم. جالب توجه‌ترین نکته درباره دوربین اصلی این گوشی، احتمال 3 گانه بودنش است. هر سه لنز همچنین از Leica خواهند بود و دوربین هم از هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد. انتظار می‌رود که ویژگی هوش مصنوعی در این گوشی با توجه به پردازنده Kirin 970 و واحد پردازش اختصاصیNPU آن، به ثبت تصاویر باکیفیت بینجامد.

همان‌طور که می‌دانید، دعوتنامه رسمی هوآوی برای رویدادی در پاریس که قرار است در ماه مارس برگزار شود، هفته گذشته منتشر شد و در آن شاهد سه حلقه با چینش افقی در پس زمینه تصویر بودیم. این دعوتنامه در کنار تصاویر فاش شده قبلی بار دیگر مجهز شدن پرچم‌دار P20 هوآوی را به دوربین اصلی با لنزهای سه‌گانه مورد تأیید قرار داد. علاوه بر تصویر حلقه‌ها در پس زمینه برج ایفل، همچنین شاهد جمله تبلیغاتی See Mooore with AI در این دعوتنامه هستیم. کمپانی هوآوی پیش از این هم از دو حرف OO برای تبلیغ دوربین دوگانه بهره گرفته بود و به همین خاطر حدس می‌زنیم که درج کلمه More به شکل Mooore به نوعی تبلیغ دوربین سه گانه باشد. کمپانی هوآوی در حال حاضر از هوش مصنوعی در دوربین گوشی Mate 10 Pro به منظور تشخیص منظره و اشیا بهره می‌برد و پیش بینی می‌شود که این ویژگی‌ها امسال به شکل پیشرفته‌تری در دوربین پرچم‌دار P20 دیده شود.

چندی پیش هم تصویری منسوب به پوستر دوربین سه گانه گوشی P20 فاش شد. در این تصویر اشاره شده بود که دوربین مذکور تصاویر 40 مگا پیکسلی ثبت و از بزرگنمایی هیبریدی تا 5 برابر هم پشتیبانی می‌کند. نکته جالب دیگر هم کیفیت دوربین سلفی این گوشی است. گفته می‌شود که P20 همچنین قادر است تصاویر سلفی 24 مگا پیکسلی ثبت کند و این یعنی هوآوی در تلاش است کیفیت دوربین را هم در کنار مشخصات فنی و پردازشی دیگر در پرچم‌دار تازه‌اش ارتقا دهد. انتظار می‌رود که هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی قادر باشند تصاویر باکیفیتی را در نور کم ثبت کنند و از حسگرهای اپتیکال بهره ببرند.

طراحی

گوشی‌های سری P کمپانی هوآوی معمولا نسبت به سایر سری‌های این سازنده از طراحی مدرن‌تری برخوردارند. این کمپانی چینی طراحی بدون حاشیه مدرن را سال گذشته با معرفی گوشی Mate 10 Pro آغاز کرد و حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا قصد دارد این نوع طراحی پرطرفدار را با سری P20 به مرحله پیشرفته‌تری ببرد؟ با توجه به همه تصاویر و شایعه‌های اخیر درباره این گوشی تازه باید بگوییم که ظاهرا هوآوی قصد دارد از سال گذشته هم مدرن‌تر عمل کند و P20 را با دوربین نوین سه گانه در کنار طراحی مدرن بدون حاشیه به فروش برساند.

گالری تصاویر (2 تصویر )

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هوآوی قصد دارد چند مدل مختلف را از P20 معرفی کند. علاوه بر P20 Plus که در ابعادی بزرگ‌تر از P20 طراحی می‌شود، احتمال معرفی یک مدل سطح پایین‌تر تحت عنوان P20 Lite هم مطرح شده است. چندی پیش تصاویر رندر شده منسوب به  P20 Lite در فضای وب منتشر شد و مشخصات کلیدی ظاهری آن را به نمایش گذاشت. در این تصاویر شاهد هستیم که این گوشی به دوربین دوگانه اصلی با چینش عمودی در پنل پشتی مجهز می‌شود و حسگر اثرانگشتش هم در همین پنل قرار می‌گیرد. حاشیه پایین صفحه نمایش در این میان رده چندان باریک دیده نمی‌شود و بالای صفحه هم بریدگی حاشیه شبیه حاشیه آیفون 10 اپل و اسنشال فون طراحی شده است. البته سند این شایعه‌ها درواقع تصاویر رندر شده‌ای است که Tigermobiles و @onleaks منتشر کرده‌اند و هوآوی هنوز جزئیاتش را تأیید نکرده است.

گالری تصاویر (2 تصویر )

از طرفی تصاویر رندر شده متعددی تا به حال منسوب به پرچم‌دار P20 هوآوی منتشر شده‌اند چراکه این مدل قرار است مهم‌ترین گوشی در میان سه گانهP20، P20 Plus و P20 Lite باشد. پیش از این در تصویر منسوب به دوربین اصلی این گوشی شاهد بودیم که لنزهای آن به صورت افقی چینش شده بودند، اما حالا در تصاویر رندر شده متعدد و همچنین تصاویر تبلیغاتی مرتبط با قاب محافظ آن شاهد چینش عمودی هستیم. دوربین اصلی در این تصویر رندر شده در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده و فلش LED هم زیر آن قرار گرفته است. در نمای روبروی آن هم شاهد حاشیه باریکی بالای صفحه نمایش هستیم که با بریدگی حاشیه P20 Lite کاملا متفاوت است. از طرفی سازندگان لوازم جانبی موبایل معمولا سعی می‌کنند اطلاعات کلیدی طراحی مانند ابعاد و بریدگی‌های پشت قاب را به نمایش بگذارند و به ارائه جزئیات نمای روبرو اهمیتی نمی‌دهند. به همین خاطر معتقدیم که نمای روبرو در این تصاویر براساس اطلاعات کمپانی هوآوی طراحی نشده است. تصویر رندر شده دیگر که ابتدا توسط ایوان بلس منتشر شد هم متعلق به P20 Liteاست و در نمای پشتی آن شاهد دوربین اصلی با لنزهای دوگانه و چینش عمودی در گوشه بالا سمت چپ هستیم.

اولین شایعه مبنی بر طراحی بریدگی حاشیه در گوشی‌های هوآوی در دسامبر سال گذشته منتشر شد و این تصاویر فاش شده اولین اطلاعات منتشر شده در این باره نیستند. این گزارش بعدها با بررسی فرم ور P20 Lite توسط XDA Developers تأیید شد. جزئیات طراحی بریدگی حاشیه به کمک فایل‌های تصویری فاش شده از نرم‌افزار منسوب به این گوشی استخراج شد و نشان داد که نرم افزار P20 Lite چگونه قرار است بخش‌های مشخصی را از حاشیه بالای صفحه، تاریک نگه دارد. در این فرم ور همچنین اشاره شده است که گوشی مذکور صفحه نمایش 6.01 اینچی با وضوح تصویر 2244 در 1080 دارد.

نام تجاری، تارخ معرفی و عرضه

هوآوی سال گذشته گوشی P10 را در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2017 معرفی کرد و به همین خاطر انتظار داشتیم که همین روند ادامه یابد و این سازنده از جانشین پرچم‌دار تازه‌اش هم در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند، اما همان‌طور که می‌دانید دعوتنامه رویداد معرفی این محصول چند روز پیش منتشر شد و از تاریخ دیگری خبر داد. هوآوی تصمیم دارد سه گانه P20 را در خلال رویداد خبری اختصاصی در پاریس فرانسه و در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) رسما معرفی کند.

هوآوی اواخر سال 2017 یک رویداد خبری برگزار کرد و مدیر عامل یکی از همکاران وارد کننده رسمی‌اش هم در خلال آن تصویر برنامه این سازنده را برای محصولاتی که قرار است امسال معرفی کند، فاش کرد.

در این تصویر شاهد سه گوشی از سری P تحت عنوان P، P Plus و P Lite هستیم که ظاهرا قرار است در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سال 2018 روانه بازار شوند. این بازه زمانی همچنین با توجه به تاریخ معرفی سه گانه مذکور در ماه مارس منطقی به نظر می‌رسد و حدس می‌زنیم که برای تاریخ عرضه عمومی آن‌ها هم توجیه پذیر باشد. مدیران کمپانی هوآوی همچنین در اواسط ماه دسامبر سال گذشته و در خلال رویداد کریسمس در میان جمع حاضرین ازجمله رولاند کوانت از خبرگزاری WinFuture اعلام کردند که محصولات تازه این سازنده با تمرکز بر دوربین و هوش مصنوعی در سه ماهه اول سال 2018 عرضه خواهند شد.

همان‌طور که گفتیم، هوآوی سال گذشته گوشی P10 را از سری P معرفی کرد و نام P11 بعد از آن منطقی‌تر به نظر می‌رسد، اما مدتهاست که شاهد انتشار شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره گوشی P20 به جای P11 هستیم. وارد کننده گوشی‌های هوآوی در همان رویدادی که تصویر برنامه گوشی‌های این سازنده فاش شد، سهواً از P20 به جای P11 نام برد و همین موضوع باعث شد نام P11 دیگر به فراموشی سپرده شود. البته این اولین باری نبود که نامP20 را می‌شنیدیم. نام تجاری P20 در ماه ژوئیه سال گذشته توسط هوآوی رسما به ثبت رسید و به شایعه‌ها درباره این نام گذاری شدت بخشید. از طرفی همان زمان شایعه شد که این گوشی اواخر سال 2017 معرفی می‌شود اما این خبر ظاهرا صحت نداشت.

اواخر ماه ژانویه گذشته هم شایعه دیگری در توییتر توسط افشاگران منتشر شد و تأیید کرد معرفی پرچم‌دار تازه هوآوی تحت عنوان P11 منتفی است و به جای آن شاهد رونمایی از P20، P20 Plus و P20 Lite خواهیم بود. ظاهرا هر دو مدل P20 و P20 Plus قرار است در رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای با بدنه سرامیکی عرضه شوند در حالی انتظار می‌رود مدل P20 Lite به رنگ‌های آبی، مشکی و صورتی روانه بازار شود.

تشخیص چهره هوشمند

برخی از گوشی‌های هوشمند سال 2017 مانند آیفون 10 اپل و وان پلاس 5تی به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز شده بودند و هوآوی هم قصد دارد گوشی‌های 2018 خود را به سیستم مشابهی مجهز کند. آنر، برند زیرمجموعه هوآوی، دو گوشی 7X و View 10 را در ابتدای ماه دسامبر در لندن معرفی کرد. این برند در خلال رویداد معرفی گوشی‌های مذکور اعلام کرد که سیستم تشخیص چهره امنش را در آینده که حدس می‌زنیم منظور همان سال 2018 باشد، معرفی خواهد کرد. آنر در توضیح این تکنولوژی تازه اضافه کرد که ویژگی مذکور از امنیت بالایی برخوردار است و کاربران می‌توانند از آن در تراکنش‌های مالی خود بهره ببرند. همچنین گفته شده است که عملکرد تشخیص چهره توسط حسگرهای آن کمتر از نیم ثانیه زمان می‌برد.

هنوز مطمئن نیستیم که P20 به تکنولوژی Point Cloud Depth Camera هوآوی مجهز شود؛ چراکه نام این گوشی در رویداد سازنده ذکر نشد. از طرف دیگر، این تکنولوژی حالا دیگر تقریبا آماده عرضه شده و P20 هم یکی از گوشی‌های مهم امسال هوآوی به شمار می‌رود. اگر P20 به این تکنولوژی تازه مجهز شود، انتظار می‌رود که از ویژگی دیگری شبیه انیموجی اپل هم پشتیبانی کند.

مشخصات فنی

گوشی‌های سری P هوآوی هم مانند گوشی‌های سری Mate پرچم‌دار هستند و از بهترین و تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برند. در ژوئن سال 2017 شایعه شد که P20 یا همان P11 قرار است مانند Mate 10 Pro از پردازنده Kirin 970 قدرت بگیرد و 8 گیگابایت رم داشته باشد. پردازنده سطح بالای مذکور دارای واحد اختصاصی پردازش هوش مصنوعی است و انتظار می‌رود که عملکرد هوشمند دوربین گوشی‌های سری P20 را بهبود ببخشد.

گالری تصاویر (4 تصویر )

نرم افزار

هوآوی معمولا نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید را با کمی تغییر و به همراه رابط کاربری اختصاصی که آن را EMUI نامیده است، روی محصولات خود نصب می‌کند. فرم وری که توسط XDA Developers تحلیل شده، براساس اندروید اوریو نسخه 8.0 و EMUI نسخه 8.0.1 است. البته هنوز مطمئن نیستیم که این نسخه‌ها نرم افزار نهایی P20 باشند. در این فرم ور به نام P20، P11 یا هیچ‌کدام از گوشی‌های آینده هوآوی اشاره نشده و این پیش بینی فعلا تنها در حد یک شایعه منتشر شده است.

این مشخصات همه اطلاعاتی است که تا به حال درباره پرچم‌دار P20 / P11 هوآوی منتشر شده و خبرگزاری‌های متعددی به آن‌ها پرداخته‌اند. در این فرصت دو ماهه تا زمان معرفی رسمی گوشی‌ها مذکور، احتمالا خبرهای بیشتری منتشر خواهد شد و این مطلب را هم به روزرسانی خواهیم کرد.




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار