کد خبر: ۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 21
تنها یک پیام تک کاراکتری می تواند باعث کرش شدن آیفون شما و عدم دسترسی به برنامه های پیام رسان محبوب مانند واتس آپ، فیس بوک ، مسنجر و نسخه آی او اس Outlook و جی میل شود.

به گزارش آی تابناک : باگ مهم و جدیدی در آی او اس دیده شده است که نه تنها گوشی های آیفون بلکه طیف وسیعی از محصولات اپل را درگیر می کند که از آن جمله می توان به آی پد ها، رایانه های مک و حتی دستگاه های واچ او اس (Watch OS) که جدیترین سیستم عامل را اجرا می کنند، اشاره کرد.
مانند باگ های متنی قبلی (text bomb)، هر فردی می تواند به راحتی از این نقص سوء استفاده کند ، چراکه تنها کافی است کاربران یک کاراکتر از زبان تلوگو- از زبان های ملی هند که توسط حدود 70 میلیون نفر در این کشور صحبت می شود- را به فرد مورد نظر ارسال کنند.
زمانی که گیرنده ، پیام حاوی نمادرا دریافت می کند یا آ« نماد را در ویرایشگر متن تایپ می کند، این کاراکتر به سرعت باعث کرش شدن آیفون، آی پد ، مک، اپل واچ و تلویزیون های اپل می شود که سیستم عامل iOS Springboard اپل را اجرا می کنند.

 کرش آیپد، آیفون و مک تنها با یک پیام تک کاراکتریبرنامه هایی که آن متن را دریافت می کنند، سعی می کنند که آن را بارگذاری کند، اما شکست میخورند و تا زمانی که کاراکتر حذف نشود، کار نمی کنند.
ساده ترین راه برای حذف پیام مزاحم این است که از فرد دیگری بخواهیم یک پیام را به برنامه ای که بدلیل این باگ کرش شده است، ارسال کند. این کار به شما اجازه می دهد تا به صورت مستقیم به اعلان ها بروید و کل پیامی را که حاوی این کاراکتر است را حذف کنید.
این کاراکتر می تواند باعث غیر فعال شدن برنامه های شخص ثالث مانند iMessage، Slack، فیس بوک، مسنجر، واتس اپ، جی میل و نسخه آی او اس Outlook شود و همینطور سافاری و Messages برای نسخه های مک او اس.
ظاهراً کاربران تلگرام و اسکایپ درگیر این نقص نشده اند.
اپل به تازگی از این نقص آگاه شده است و به زودی این مشکل را در به روز رسانی جدید آی اوس قبل از انتشار iOS 11.3 برطرف می کند.
نسخه بتا عمومی iOS 11.3 تحت تاثیر این باگ قرار نگرفته است.




منبع : هکرنیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار