کد خبر: ۱۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 20
رایانه‌های امروزی باید قادر باشند کارکردهایی بیشتر از سال‌های ابتدایی خود ارائه دهند. به عنوان مثال یک دانشجوی ترم اولی، حالا باید علاوه بر صرف هزینه تحصیلی و خرید کتاب، به دنبال لپ تاپی بگردد که منطبق با نیازهای رشته دانشگاهی و میزان پول در دستش باشد. دانشجویان و لپ‌ تاپ‌ها در حال حاضر رابطه‌ای مانند شاگرد و استاد دارند و لپ‌ تاپ‌ها با ارائه اطلاعات از دنیای مجازی برای نوشتن مقاله، پروپوزال و… به دانشجویان کمک می‌کند. بنابراین فروش لپ تاپ در انواع مختلف در میان دانشجویان اصولا بستگی به رشته تحصیلی آن‌ها دارد.

به گزارش آی تابناک : دانشجویان رشته کامپیوتر، احتیاج به لپ تاپی دارند که مجهز به سیستم خنک کننده قوی باشد. همچنین صفحه نمایش به جهت استفاده طولانی مهندسین برق و کامپیوتر از این وسیله باید کیفیت استانداردی ارائه دهد. برنامه نویسان نیز معمولا لپ‌ تاپی نیاز دارند که در راستای نیازهای شغلی آن‌ها باشد. مثلا اگر کسی که هم برنامه نویس است و هم باید لپ تاپ خود را روزانه حمل کند، باید دستگاهی حدودا ۱۴ اینچی بخرد. در سایت دیوار فروش لپ تاپ سونی ۱۴ اینچ با رم ۵ گیگ، پردازنده آی ۳ و هارد ۵۰۰، ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. نکته قابل توجه این است که برنامه‌ نویسان به رایانه‌های شخصی کمتر از ۸ گیگ نباید فکر کنند. همچنین این دسته از افراد کیبوردهایی می‌خواهند که در تاریکی هم نورانی باشد! به اصطلاح کیبورد باید بک لایت باشد. در سایت دیوار لپ تاپ اچ پی در مدل الیت بوک جی ۱، با هارد اس اس دی ۱۶۰، رم ۸ گیگ و کیبورد بک لایت و پردازنده بالا، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

گرافیست‌ها چه لپ‌ تاپی داشته باشند؟

دانشجویان رشته گرافیک عمدتا با تصاویر دو بعدی و ویرایش آن‌ها سروکار دارند. اجرایی کردن برنامه‌هایی مانند فتوشاپ در لپ‌ تاپ‌ها نیاز به حافظه بالایی دارد تا هم بر سرعت پردازش تاثیر منفی گذاشته نشود و هم سرعت انتقال اطلاعات بالا باشد. کارت گرافیک، وسیله بسیار کاربردی گرافیست‌ها است. پردازنده اصلی لپ تاپ ۲ یا ۴ هسته دارد اما کارت‌های گرافیک حدود ۹۶ هسته در خود دارد که در کیفیت عکس تاثیر بسیاری مطلوبی می‌گذارد. در سایت دیوار، انواع مختلفی از کارت‌های گرافیک با قیمت‌های متنوع موجود است. مثلا کارت گرافیک آر ایکس ۵۵۰ ۴ گیگا بایت، ۷۷۰ هزار تومان در این سایت به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ‌ تاپ ویژه گرافیست‌ها، صفحه نمایشی است که کیفیت واقعی تصاویر را نمایش دهد؛ برعکس مهندسین برق یا برنامه نویسان، گرافیست‌ها احتیاج به رایانه‌های بالای ۱۵ اینچ دارند. به عنوان مثال لپ تاپ سونی وایو، هشت هسته، مجهز به رم ۱۶ گیگ و اندازه صفحه ۱۶.۴ اینچ فول اچ دی، در سایت دیوار ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

لپ تاپ‌های ویژه دانشجویان موسیقی

روزهایی که موسیقیدانان مجبور بودند به استودیو بروند، گذشته است. در حال حاضر فروش لپ‌ تاپ مخصوص دانشجویان موسیقی یا علاقمندان به تولید آهنگ هم در بازار خرید و فروش رایانه‌های شخصی میسر شده است. پردازنده قوی یا سی پی یو، مهمترین ویژگی لپ‌تاپ‌های موسیقیدانان به حساب می‌آید. پردازنده در این دستگاه‌ها به عنوان مغز رایانه عمل می‌کند. پردازنده آی ۷، در این زمینه کیفیت مطلوبی دارد. قیمت لپ تاپ مارک اچ پی و مجهز به این نوع سی پی یو، در سایت دیوار یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان است.




منبع : آی تی رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار