کد خبر: ۱۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 19
سال گذشته بالاخره کار ساخت و ساز مقر اصلی و جدید اپل که در کوپرتینو کالیفرنیا قرار دارد به پایان رسید و کارکنان اپل بعد از حدودا 24 سال در ساختمان مرکزی این شرکت مشغول به کار شدند. مدیرعامل فقید اپل، استیو جابز در سال 2006 اعلام کرد که این شرکت مقر جدیدی را با نام Apple Campus 2 خواهد ساخت.

به گزارش آی تابناک : جابز طراحی فوق العاده‌ای را برای این مقر در ذهن خود تجسم کرده بود و در یادداشتی پیش از مرگ خود از Apple Campus 2 به عنوان بهترین ساختمان اداری در جهان یاد کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به 11 سال بالاخره درب این ساختمان بر روی کارکنان اپل باز شد. مقر مرکزی جدید اپل که حالا با نام اپل پارک شناخته میشود به واقع یک شاهکار در طراحی است، هزینه‌ی زیادی را برای اپل به دنبال داشته اما نتیجه‌ی آن فوق العاده است. در حالی که اپل پارک پتانسیل تبدیل شدن به یک جاذبه‌ی گردشگری را دارد، هیچکس جز کارمندان اپل اجازه‌ی ورود به آن را ندارند. تیم کوک، مدیرعامل اپل علت این موضوع را توضیح داده است.

پیش از اینکه به سراغ صحبت‌های تیم کوک در مورد اپل پارک برویم جالب است هزینه‌ی ساخت این ساختمان شگفت انگیز را بدانید. مبلغی که برای زمین این ساختمان صرف شده برابر با 160 میلیون دلار بوده است. در سال 2011 نیز بودجه‌ای که برای ساخت اپل پارک در نظر گرفته شده بوده کمتر از 3 میلیارد دلار بوده است. اما در نهایت در سال 2013 هزینه‌ی اتمام ساخت این ساختمان نزدیک به 5 میلیارد دلار تخمین زده شد و در نهایت نیز اپل پارک با همین مبلغ تکمیل شد.

https://images.adsttc.com/media/images/5a12/d56d/b22e/3846/4100/0006/slideshow/applepark_visitorcenter_opening_entrance_20171117.jpg?1511183720

سه شنبه‌ی گذشته زمانی که تیم کوک نشست سالیانه‌ی اپل را با سهامداران این شرکت در مقر 5 میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها یعنی اپل پارک برگزار کرد، حتی سهامداران شرکت نیز نتوانستند نگاهی به داخل ساختمان سفینه‌ای شکل اپل داشته باشند. این اتفاق باعث شد یکی از سهامداران از تیم کوک بپرسد که چه زمانی میتوانیم گشت و گذاری در داخل اپل پارک داشته باشیم؟

جواب این سوال "احتمالا هیچوقت" بود. رازهایی که در اپل پارک وجود دارد باعث شده تا این مرکز فقط میزبان کارکنان اپل باشد. تیم کوک در ادامه‌ی پاسخ به این سوال گفته است که مشکل عدم امکان برگزاری تور در داخل اپل پارک این است که در اینجا اطلاعات فوق محرمانه‌ی بسیار زیادی وجود دارد و ما به هر شکل ممکن باید از این اطلاعات محافظت کنیم. جانی آیو، مدیر بخش طراحی اپل نیز در این مورد گفته است که ما اپل پارک را برای دیگر انسان‌ها نساخته‌ایم و انتقادها در این مورد را عجیب و غریب خواند. آیو پیش از این اپل پارک را "خانه‌ی ما" خطاب کرده بود.

بنابراین هیچکس از افراد عادی نمیتواند متوجه شود داخل ساختمان اصلی اپل پارک چه میگذرد مگر اینکه به استخدام اپل درآید. جالب است بدانید تصاویری هم که از داخل این ساختمان در اینستاگرام منتشر شده بودند، همگی توسط این شبکه‌ی اجتماعی حذف شدند. در آخر کوک هم جهت مزاح به یکی از سهامداران گفت "من برای تو تصویری از داخل اپل پارک ارسال میکنم."

در حالی که بازدید از داخل اپل پارک برای عموم غیر ممکن به نظر میرسد، اپل مرکزی را برای بازدیدکنندگان از این مقر در نظر گرفته است که طرفداران و گردشگران میتوانند از یک فروشگاه محصولات اپل و کافه لذت ببرند. همچنین میتوانند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، فضای مدل سازی شده‌ی اپل پارک را به کمک یک آیپد کمرا مشاهده کنید.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار