کد خبر: ۱۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 18
اندروید نوقا یک صفحه مربوط به مصرف باتری دارد که به شما نشان می‌دهد کدام برنامه بیشترین مصرف را از باتری گوشی دارد. پس اگر احساس می‌کنید که طول عمر باتری اسمارت‌فون شما کاهش یافته است، می‌توانید سری به این صفحه بزنید و علت را بیابید.
به گزارش آی تابناک : امروزه یکی از چالش‌های پیش روی کابران اسمارت‌فون‌ها، طول عمر باتری گوشی‌هاست. هر برنامه جدیدی که نصب می‌کنید و نیز آپدیت‌های سیستم عامل، بر روی میزان مصرف باتری گوشی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

برخی برنامه‌ها که معمولا حجم زیادی نیز اشغال می‌کنند، باتری اسمارت‌فون شما را خیلی بیشتر از برنامه‌های معمولی مصرف می‌کنند.

اندروید نوقا یک صفحه مربوط به مصرف باتری دارد که به شما نشان می‌دهد کدام برنامه بیشترین مصرف را از باتری گوشی دارد. پس اگر احساس می‌کنید که طول عمر باتری اسمارت‌فون شما کاهش یافته است، می‌توانید سری به این صفحه بزنید و علت را بیابید. سپس در صورت امکان با پاک کردن این برنامه، باتری را به حالت پیشین بازگردانید.

خوشبختانه دسترسی به این صفحه بسیار ساده است. به منو "Settings” بروید و سپس وارد قسمت "Battery” شوید. در این صفحه یک نمودار از طول عمر باتری در طول مدت استفاده از گوشی خود مشاهده می‌کنید.

همچنین در این صفحه می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را مشاهده کنید که پس از آخرین شارژ گوشی، بیشترین استفاده از باتری را داشته‌اند.

برای این منظور بر روی گزینه منو (سه نقطه زیر هم که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد) کلیک کنید و گزینه "Usage alerts” را انتخاب نمایید.

پس از چند لحظه، برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از باتری گوشی پس از آخرین شارژ را داشته‌اند، نمایش داده می‌شوند.

اگر هیچ برنامه‌ای در لیست نمایش داده نشود، بسیار عالی است و بدین معنا است که همه چیز در حالت طبیعی در حال کار کردن است.

البته توجه داشته باشید که فقط برنامه‌ها توسط این ویژگی اندروید بررسی می‌شوند؛ بنابراین عوامل دیگر مانند روشن ماندن صفحه نمایش به مدت طولانی و مواردی از این دست که باعث کاهش طول عمر باتری می‌شوند، در اینجا نمایش داده نمی‌شود.

 

منبع: الف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار