کد خبر: ۱۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 14
همه ما خواستار یک تجربه لذت بخش هنگام انجام بازی مورد علاقه مان هستیم. اما به نظر می‌رسد برخی کاربران ویندوز ۱۰ برای درک این تجربه با مشکلاتی مواجه هستند. در مطلب پیش رو خواهیم دید که چطور از عدم اجرای تمام صفحه برخی بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم.
به گزارش آی تابناک : به تازگی برخی کاربران ویندوز ۱۰ از مشکل عدم اجرای تمام صفحه تعدادی از بازی‌ها روی این سیستم عامل خبر داده اند. مشکلی که گا‌ها با به پس زمینه رفتن بازی و صرفا پخش صدای بازی، عملا باعث توقف روند بازی می‌شود. در ادامه با راهکارهایی، سعی در رفع این مشکل که باعث گلایه بسیاری از کاربران شده است خواهیم داشت.

راه حل اول: اجبار بازی به اجرا در حالت پنجره‌ای

اگر بازی شما دارای فایل تنظیمات است یا به هر طریق توانایی دستکاری تنظیمات فنی بازی قبل از اجرای آن وجود دارد، می‌توانید با تغییر حالت اجرای بازی از تمام صفحه به حالت پنجره ای، بازی را روی ویندوز اجرا کنید.

این راه اگرچه باعث حل صورت مساله نخواهد شد و شما یک بازی تمام صفحه نخواهید داشت، اما حداقل موجب خواهد شد تا در هر صورت بتوانید سرگرم بازی مورد علاقه خود شوید.

راه حل دوم: مقیاس صفحه نمایش را به ۱۰۰% تغییر دهید

بار‌ها گزارش شده است که بسیاری از بازی‌ها در ویندوز ۱۰ تا قبل از تنظیم مقیاس صفحه نمایش روی ۱۰۰ درصد قابل اجرا نیستند. حال با مراحل تنظیم این مقدار آشنا خواهیم شد.

۱ ٫ تنظیمات ویندوز را از منوی استارت باز کرده و به بخش System و سپس Display بروید.

۲ ٫  نوار مورد نظر را تا انتها به چپ بکشید تا مقدار آن به ۱۰۰% برسد.

۳ ٫ بر روی Apply کلیک کنید.

۴ ٫ سیستم از شما برای اعمال این تغییرات، درخواست ریستارت خواهد کرد، لذا برای دستیابی به نتیجه یک بار کامپیوتر خود را خاموش و روشن کنید. البته صرفا با sign out کردن از ویندوز و دوباره وارد شدن به آن نیز نتیجه مشابهی خواهید دید.

۵ ٫ بعد از وارد شدن دوباره به ویندوز احتمالا توانایی اجرای صحیح بازی‌های تان را خواهید داشت.

راه حل سوم: صفحه اصلی خود را عوض کنید

۱ ٫ روی صفحه اصلی خود راست کلیک کرده و Display settings را انتخاب کنید. با این عمل پنجره تنظیمات نمایش نشان داده خواهد شد تا مشابه تصویر راه حل قبل، شاهد یک یا چند مستطیل که با عدد نام گذاری شده اند باشید.

۲ ٫ با کلیک بر روی گزینه Identify عددی بر روی صفحه شما نمایان خواهد شد که احتمالا ۱ یا ۲ خواهد بود.

۳ ٫ حال در همین پنجره تنظیمات نمایش، عددی را انتخاب کنید که در مرحله قبل نمایش داده شد.

۴ ٫ تنظیمات را ذخیره کنید و بازی را برای اجرا در حالت تمام صفحه آزمایش کنید.

راه حل چهارم: تنظیمات کنترل پنل انویدیا را تغییر دهید

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما از کارت گرافیک انویدیا بهره می‌برد، اندکی تغییر در تنظیمات این کارت گرافیک نیز ممکن است چاره ساز باشد.

۱ ٫ کنترل پنل انویدیا را باز کنید.

۲ ٫ به بخش Manage ۳D settings و سپس Global settings مراجعه کنید.

۳ ٫ کارت گرافیک ارجح را از انتخاب خودکار به High Performance Nvidia processor تغییر دهید.

۴ ٫ تغییرات را ذخیره کرده و سعی کنید دوباره بازی را اجرا کنید.

اگر این راه حل‌ها برای شما کارساز بوده اند، ضمن به اشتراک گذاری آن‌ها با سایر کاربران ویندوز، تجربیات خود را برای ما و سایر کاربران کلیک بازگو کنید.




منبع : کلیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار