تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 14
Telegram X به عنوان کلاینت جدید تلگرام که قرار است قابلیت‌هایی نظیر سرعت بالاتر و ادغام سریع‌تر قابلیت‌های مدرن را برای کاربران به ارمغان بیاورد بدون ارائه توضیح خاصی، از Play Store گوگل حذف شد.
به گزارش آی تابناک : در ماه گذشته میلادی، تلگرام کلاینت جدیدی به نام Telegram X را پیش روی کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قرار داد. تلگرام ایکس در واقع اپلیکیشنی آزمایشی برپایه Challegram است که تلگرام پیش از این مالکیتش را در اختیار گرفته بود. این کلاینت جدید به گفته مسئولان تلگرام، سرعت بالاتر و عملکرد روان تر را در مقایسه با اپلیکیشن اصلی به همراه داشته و قابلیت‌های جدید با روند سریع‌تری در آن ادغام می‌شوند. نکته اینجاست که Telegram X حالا بدون ارائه توضیحی خاص، از پلی‌استور به عنوان مرجع اصلی دانلود برنامه‌های اندرویدی، حذف شده است.

هنوز دلیل حذف این اپلیکیشن از پلی‌استور مشخص نیست اما نکته اینجاست که نسخه iOS این اپلیکیشن همچنان در اپ استور اپل قرار دارد. تلگرام هیچگونه توضیحی را از طریق کانال‌های ارتباطی یا شبکه‌های اجتماعی در خصوص احتمال حذف تصادفی یا با دلایل مشخص این اپلیکیشن از پلی‌استور ارائه نکرده است.

خبر حذف Telegram X از پلی‌استور گوگل در حالی منتشر شده که روز گذشته محققان امنیتی کسپرسکی اعلام کرده بودند در چیزی حدود شش ماه گذشته، نفوذگران از حفره امنیتی موجود در نسخه دسکتاپی تلگرام استفاده کرده تا فرایند استخراج ارزهای دیجیتالی رمزگذاری شده را بدون اجازه کاربران، با استفاده از توان پردازشی کامپیوتر قربانی به مرحله اجرا درآورند.

در نمونه‌هایی از این حملات، کدهای آلوده در قالب فایل‌هایی به شکل تصاویر در اختیار قربانیان قرار گرفته‌اند. این کدها فرایند استخراج ارزهایی نظیر Monero، Zcash یا Fantomcoin را پیاده‌سازی می‌کنند. البته کسپرسکی اعلام کرده از وجود این حفره امنیتی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی باخبر شده و تلگرام با گذشت یک ماه از زمان یادشده اعلام کرده مشکل را مرتفع کرده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران تلگرام، قربانی این حفره امنیتی شده‌اند.

تلگرام در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرده هیچ کس امکان کنترل از راه دور کامپیوتر یا تلگرام شما را نخواهد داشت، مگر اینکه شما شخصاً به بازکردن فایلی آلوده اقدام کنید.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار