کد خبر: ۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 13
گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، حدود ۸ میلیون ساعت به فروش رسانده است. اپل‌واچ بیش از برندهای مشهور دیگر نظیر رولکس، امگا و حتی سواچ فروش داشت.
به گزارش آی تابناک : اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است. اما سوال اینجاست که چقدر بزرگ؟ بر اساس آمارهای تازه منتشرشده، اپل‌واچ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ از صنعت ساعت‌سازی سوئیس سبقت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این برآورد از سوی تحلیل‌گران صنعتی کانالیز (Canalys) و آی‌دی‌سی (IDC) و همچنین آمار حمل‌نقل فدراسیون صنعت ساعت سوئیس به دست آمده است.

کانالیز برآورد کرده که اپل در ربع چهارم سال ۲۰۱۷، حدود ۸ میلیون ساعت به فروش رسانده است.

اپل که به ساخت و تولید آیفون مشهور است، حالا برای نخستین‌بار فروش ساعت‌های هوشمندش از مجموع فروش سه شرکت معروف رولکس، امگا و سواچ جلو زده است.

شرکت اپل تنها ۴ سال است که ساعت تولید می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های سوئیسی چندین قرن است که تولید ساعت را در کارنامه خود دارند.

اپل آمار رسمی از فروش اپل‌واچ منتشر نمی‌کند که این امر مقایسه فروش را با شرکت‌های دیگر، دشوار می‌کند. در عوض، فروش ساعت‌های اپل در دسته «محصولات دیگر» قرار می‌گیرد.

برای مدتی به‌خصوص در سال ۲۰۱۶، به نظر می‌رسید که میزان رشد محصولات جانبی اپل نظیر اپل‌واچ متوقف شده است. اما بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی مقامات رسمی اپل در اوایل ماه جاری، این امکان برای تحلیل‌گران فراهم شده تا با دقت بیشتری در مورد تخمین‌ واحدها و درآمدها اقدام کنند.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در اولین روز از ماه فوریه اعلام کرد: سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷، بهترین فصل فروش ساعت‌های اپل با بیش از ۵۰ درصد افزایش درآمد و دو رقمی شدن نرخ رشد فروش در همه بخش‌های جغرافیایی بود.

پیش از انتشار این برآوردها، مقایسه فروش اپل‌واچ با صنعت ساعت‌سازی سوئیس، مقایسه‌ای خنده‌دار به نظر می‌آمد.

ساعت‌های سوئیسی مثل رولکس، قطعاتی لوکس به حساب می‌آیند که گاهی قیمت آن‌ها به ده‌ها هزار دلار می‌رسد. اما محصولات شرکت‌های سوئیسیِ دیگر مثل سواچ، به شکل انبوه و هم‌رده با آخرین اپل‌‌واچ -حدود ۱۸۰ دلار- در بازار یافت می‌شوند.

مطالعه بیشتر:
 گوگل‌هوم نخرید! اگر این ۱۷ ویژگی را نمی‌دانید
بنابراین به نظر می‌رسد، شکست ساعت‌سازان سوئیسی توسط اپل، گامی بزرگ برای این غول تکنولوژی به حساب می‌آید.

شرکت‌‌های دیگری نظیر سامسونگ و برخی شرکای گوگل هم در صنعت ساعت‌سازی حضور دارند، اما از نظر نرخ فروش به هیچ‌وجه با اپل‌واچ برابری نمی‌کنند.

شرکت اپل تنها چشم خود را به بازار ساعت‌های هوشمند ندوخته است و قصد دارد محصولی ارائه دهد که تمام فناوری‌ها را روی بدن کاربران بیاورد.

در ماه‌های اخیر تیم کوک در مورد کسب‌وکارِ گجت‌های پوشیدنی اپل یا فروش ساعت به علاوه فروش هدفون –بیتس (Beats) و ایرپاد (AirPod) صحبت کرده است.

وی در اوایل ماه جاری اعلام کرد: گجت‌های پوشیدنی اپل دومین و بزرگ‌ترین عامل کمک‌کننده به افزایش رشد درآمد شرکت پس از آیفون بوده است و این آمار برای کسب‌وکاری که تنها ۳ سال از آغاز آن می‌گذرد، چشمگیر است.

اگرچه دسته‌بندی اپل‌واچ در حال حاضر کوچک و محدود است، اما به راحتی می‌توان تصور کرد که اپل این محصول خود را به وسیله بندهای هوشمند یا شاید هم عینک هوشمند توسعه دهد.

حالا که اپل موفق شده شرکت‌های قدیمی ساعت‌ساز را شکست دهد، شاید به زودی مردم مقایسه محصولات پوشیدنی اپل با محصولات شرکت‌هایی چون نایکی (Nike) را شروع کنند.




منبع : بیزنس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار