تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 13
در هفته های گذشته اینستاگرام اعلام کرد که در حال آزمایش آپدیت جدیدی است که در آن به صاحبان استوری ها اطلاع میدهد که چه کسانی از تصاویر و ویدئوهای آن ها عکس گرفته اند و یا ویدئو ضبط کرده اند. حالا طبق اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر، به نظر میرسد که این قابلیت از نسخه آزمایشی خارج شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گزارش آی تابناک : وب سایت TechCrunch در خبر جدیدی این موضوع را اعلام کرده است و بدین ترتیب افرادی که از استوری دیگران اسکرین شات تهیه کنند پیغامی بدین مضمون دریافت خواهند کرد: "دفعه‌ی بعدی که شما اسکرین شات یا فیلم بگیرید، شخصی که استوری مورد نظر را گذاشته باشد، می تواند این موضوع را بفهمد."


اگر به خاطر داشته باشید، در سمت چپ پایین استوری گزینه  "seen by” وجود دارد که به شما اطلاع میدهد چه کسانی آن را مشاهده کرده اند. با قابلیت جدید، یک آیکون دایره شکل مانند شاتر در کنار نام افرادی ظاهر خواهد شد که از استوری شما فیلم و عکس تهیه کرده اند. البته هشداری برای افرادی که استوری را پست کرده اند ارسال نمی شود و فقط آنها می توانند در لیست  "seen by” اسم این افراد را ببینند.


تفاوت اینستاگرام و اسنپ چت همین تفاوت نوع اعلام اسکرین شات گرفتن است. در بازخورد به آپدیت جدید اینستاگرام تعدادی از کاربران اسنپ چت در توئیتر اعلام کردند که هشداری که این برنامه پس از اسکرین شات گرفتن دیگر کاربران به کاربر میدهد بسیار آزاردهنده است و آنها تصمیم دارند به همین دلیل به اینستاگرام مهاجرت کنند. البته اینستاگرام هنوز در حال مشاهده بازخوردها از این موضوع است و احتمالاً در آینده تصمیم خواهد گرفت که این قابلیت را چگونه برای کاربران به نمایش بگذارد.

راه حل:

اگر شما از این موضوع ناراحت شده اید، نگران نباشید چرا که راه هایی برای ناشناس ماندن در هنگام اسکرین شات گرفتن از استوری وجود دارد. یکی از این راه ها اینست که ابتدا گوشی خود را در حالت پرواز (Airplane mode) قرار دهید و بعد عکس بگیرید. راه دیگر اینست که از نسخه وب اینستاگرام در دسکتاپ استفاده کنید. علاوه بر این نرم افزارهای شخص ثالثی هم وجود دارند که می توانند بیصدا از استوری کاربران عکس و فیلم تهیه کنند. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اسکرین شات گرفتن بدون اطلاع فرد کار چندان اخلاقی ای به نظر نمیاید.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار