کد خبر: ۱۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 12
به تازگی مسئولان گوگل اعلام کرده‌اند که مرورگر کروم از ماه جولای سال جاری، وب سایت‌هایی که از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند را ناامن خواهد دانست و از این طریق تلاش می‌کند تا مدیران سایت‌ها را به مهاجرت به HTTPS ترغیب کند.
به گزارش آی تابناک : بنابر اعلام مسئولان گوگل، در تابستان امسال نسخه جدیدی از کروم در دسترس عموم قرار می‌گیرد که سایت‌های HTTP را به عنوان سایت ناامن به کاربران معرفی می‌کند و حتی ممکن است بعد از مدتی دسترسی به این سایت‌ها از طریق کروم قطع شود.

گوگل چند سالی است که روی خوش به پروتکل HTTP نشان نمی‌دهد و از حدود ۳ سال پیش موتور جستجوی خود را نیز بر علیه سایت‌های استفاده کننده از این پروتکل برانگیخته است. در حال حاضر این سایت‌ها در رتبه بندی موارد جستجو شده، مقام پایین‌تری خواهند داشت و سایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کنند در رتبه‌های بالاتر به کاربران نشان داده می‌شوند.

سایت‌هایی که از پروتوکل HTTP استفاده می‌کنند، اطلاعات انتقالی را رمزنگاری نمی‌کنند و کلاهبرداران سایبری به راحتی می‌توانند به اطلاعات ردوبدل شده دسترسی پیدا کنند.

به نظر می‌رسد با این اقدام گوگل، طی دو سال آینده شاهد افزایش شدید مهاجرات سایت‌ها به پروتکل HTTPS باشیم.

اپرا و مقابله با سرقت بیت کوین

شرکت اپراسافت‌ور با ارایه خدمات Cryptojacking،این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا در حین گشت در فضای مجازی، از استخراج ناخواسته ارزهای دیجیتالی(mining) جلوگیری کنند.

این قابلیت با فعال کردن گزینه Ad Blocker آماده به کار می‌شود و به تازگی علاوه بر نسخه‌های رایانه ای، در دسترسی کاربران موبایلی اپرا نیز قرار گرفته است.

استخراج ناخواسته بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی، علاوه بر ضررهای مالی، پردازنده دستگاه‌های دیجیتال مثل رایانه و تلفن هوشمند را بیش از ‌اندازه مشغول پردازش می‌کند و ادامه این فرآیند باعث می‌شود تا پردازنده دستگاه‌های قابل حمل با افزایش گرما روبرو شده و حتی بعداز مدتی از کار بیفتند.

اپرا نخستین مرورگر اینترنتی است که به حفاظت از امنیت سایبری کاربران و مقابله با ماینینگ پرداخته است و شاید کروم و فایرفاکس نیز در نسخه‌های بعدی خود از این قابلیت بهره گیرند.

حملات ماینینگ به تازگی و با رواج سکه‌های مجازی مرسوم شده‌اند و به گفته کارشناسان هکرها می‌توانند از این روش تا ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمدزایی کنند.

بیت کوین و «مونور» دو ارز دیجیتالی هستند که بیشتر از سایر ارزها، مورد حمله ماینرها قرار می‌گیرند و این امید وجود دارد تا مرورگر اپرا بتواند با این اقدام خصمانه مبارزه کند.




منبع : نودفناوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار