کد خبر: ۱۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 11
اینتل که پس از معرفی پردازنده های AMD Ryzen، نخستین راه رقابت را در افزایش تعداد هسته می دید، CPU های Intel Coffee Lake را معرفی کرد. برخی از مدل های این معماری در کلاس دسکتاپ و نوت بوک هم اینک در بازار موجود بوده و همچنان برای ارائه بسیاری از مدل های این معماری در انتظاریم. پردازنده های سری U از معماری کافی لیک هم اینک در بازار موجود بوده و به تازگی راه به دل لپ تاپ ها باز کرده اند؛ اما مدل های قدرتمند مانند HK/HQ تا کنون راهی بازار نشده اند.

به گزارش آی تابناک : کمپانی گیگابایت به تازگی تولید لپ تاپ Aero 15X را متوقف کرده و این عمل به منظور جایگزینی آن با مدل هایی است که از پردازنده های جدید Intel Coffee Lake-H بهره می برند. نسل هشتمی های جدید به 6 هسته پردازشی مجهز گشته و High-End های گیگابایت و Intel Coffee Lake-H، تا دو ماه دیگر راهی بازارهای جهانی خواهند شد. پس اگر به خرید نوت بوک های مخصوص بازی فکر می کنید، برای عرضه پلتفرم جدید کمی دست نگه دارید.

نخستین پردازنده ی Core i9 لپ تاپ تا فرکانس 4.8 گیگاهرتز (تک هسته) پیش خواهد رفت و توان حرارتی حداکثر 45 وات را حفظ خواهد کرد که همان اوج TDP در Kabylake-H ها بود. در حال حاضر پلتفرم Intel Coffee Lake-H با پردازنده های مشترک تولید شده توسط AMD و Intel وارد رقابت خواهد شد.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار