کد خبر: ۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 11
آمازون در نظر دارد با ایجاد سرویس اختصاصی حمل و نقل، وارد رقابت با شرکت‌های پستی باسابقه‌ی آمریکایی شود.

به گزارش آی تابناک : جاه‌طلبی‌ تجاری آمازون پایانی ندارند و به‌ نظر می‌رسد این بار این شرکت در تلاش است تا وارد رقابت  با شرکت‌های پستی شود. بر اساس گزارش‌ها، آمازون در نظر دارد سفارش‌هایی که به شرکای تجاری این شرکت داده می‌شود، به‌طور مستقیم به دست مشتریان برساند. بر اساس گزارشی که توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده است، سرویس تحویل کالای آمازون «تحویل با آمازون» نام خواهد گرفت و ابتدا کار خود را در لس‌آنجلس شروع می‌کند و پس از آن در دیگر مناطق گسترش خواهد یافت.


طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، آمازون در ابتدا در نظر دارد کالاهای ارائه‌شده توسط شرکت‌هایی که به فروش محصولات در وب‌سایت آمازون می‌پردازند، به‌طور مستقیم به دست مشتریان برساند و پس از آن می‌تواند با گسترش سرویس پستی خود، به شرکت‌هایی که با وب‌سایت آمازون کار نمی‌کنند نیز خدمات ارائه دهد.ایجاد این سرویس باعث می‌شود آمازون با دو شریک حیاتی خود یعنی شرکت‌های پستی فدکس (FedEx) و UPS وارد رقابت شود. هیچ‌کدام از این دو شرکت پستی در مورد اطلاعات منتشرشده توسط وال‌استریت ژورنال اظهار نظری نکرده‌اند و آمازون نیز به‌طور رسمی اخبار مربوط به این سرویس را تأیید نکرده است.

amazon warehouse

آمازون طی سال‌ها به‌طور منظم توانایی لجستیکی خود را افزایش داده است که در این زمینه می‌توان به ساخت تعداد زیادی مراکز پخش کالا،‌ تملک Whole Foods، ارائه‌ی سرویس Prime Now جهت تحویل دوساعته‌ی کالا و انجام آزمایشات جهت تحویل کالا با پهپاد اشاره کرد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، آمازون به این موارد بسنده نکرده و در حوزه‌ی حمل و نقل دریایی بین‌قاره‌ای کالا نیز سرمایه‌گذاری کرده است؛ همچنین در برخی موارد رانندگانی که کالاهای آمازون را منتقل می‌کنند، می‌توانند در صورت عدم حضور افراد در منزل نیز وارد خانه‌هایشان شوند و کالا را در منزل تحویل‌گیرندگان کالا قرار دهند. در نهایت، جالب است بدانید که آمازون مرکز حمل و نقل هوایی اختصاصی هم ایجاد کرده است.

با این وجود، ساخت شبکه‌ی تحویل کالا در سراسر ایالات متحده کار آسانی نخواهد بود. شرکت‌هایی نظیر فدکس و UPS چندین دهه برای ایجاد این شبکه وقت صرف کرده‌اند و ایجاد چنین شبکه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی است. همچنین توسعه‌ی شبکه‌ی پستی و حفظ روابط تجاری با این دو شرکت پستی می‌تواند چالشی بزرگ برای آمازون باشد. به‌ گزارش وال‌استریت ژورنال، آمازون در نظر دارد با کاهش هزینه‌های حمل کالا، در بازار حمل و نقل کالا به برتری دست پیدا کند؛ این نشان می‌دهد که آمازون آماده است تا با پذیرش ضرر اولیه به یک بازیگر قدرتمند در این بازار تبدیل شود.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار