کد خبر: ۱۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 11
احتمال می‌رود گوگل به‌زودی کروم‌بوک‌ها را به فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از گوگل اسیستنت افزوده کند.
به گزارش آی تابناک : گوگل اسیستنت، دستیار دیجیتال گوگل که اولین بار به همراه نخستین نسل گوشی‌های پیکسل معرفی شد، تاکنون راه خود را به طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های اندروید، ایرفون‌ها و اسپیکرها باز کرده است. با این حال، پشتیبانی این دستیار صوتی از کروم‌بوک‌ها همچنان ضعیف است و تا به امروز تنها پیکسل‌بوک، کروم‌بوک اختصاصی گوگل که در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شد، میزبان گوگل اسیستنت بوده است. اکنون به لطف «پروژه‌ی کرومیوم جریت»، به نظر می‌رسد پشتیبانی دستیار صوتی محبوب گوگل از دیگر کروم‌بوک‌ها نیز به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد.

پروژه‌ی یادشده ظاهرا شامل یک به‌روزرسانی است که منجر به غیر فعال‌سازی پیش‌فرض گوگل اسیستنت خواهد شد؛ اما کاربر هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را به‌صورت دستی فعال کند. به‌محض فعال‌سازی، گوگل اسیستنت با شنیدن عبارت OK Google یا Hey Google شروع به شنیدن خواهد کرد. با این وجود، به نظر می‌رسد که گزینه‌ی دیگری نیز برای فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی این عبارات گنجانده شده است. در واقع، دیگر تولیدکنندگان کروم‌بوک می‌توانند همانند پیکسل‌بوک، استفاده از گوگل اسیستنت را محدود به فشردن یک دکمه‌ی خاص روی دستگاه کنند. البته این مسئله هنوز به تأیید رسمی گوگل نرسیده است؛ بدین مفهوم که پشتیبانی رسمی سیستم‌عامل کروم از گوگل اسیستنت احتمالا تا چند ماه آینده به تعویق خواهد افتاد. با این حال احتمال می‌رود این مسئله در رویداد سالانه‌ی گوگل I/O در هشتم ماه می (۱۸ اردیبهشت ۹۷) به‌صورت رسمی اعلام شود. اگر چنین شود، کروم‌بوک‌ها آخرین دستگاه‌هایی خواهند بود که به فهرست بلندبالای محصولات پشتیبانی‌کننده از گوگل اسیستنت افزوده می‌شوند. از جمله‌ی این دستگاه‌ها، می‌توان پخش‌کننده محتوای چند‌رسانه‌ای Kodi که پشتیبانی از دستیار دیجیتال گوگل را در نسخه‌ی اخیر آلفا دریافت کرد؛ نمایشگر هوشمند ThinQ WK9 ال‌جی و برخی از اسپیکرهای بنگ اند اولافسن را نام برد.

احتمال پشتیبانی گوگل اسیستنت از سیستم‌عامل کروم اندکی پس از آن مطرح می‌شود که گوگل، کروم اواس ۶۴، آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل را منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل افزوده شدن یک میان‌بر اسکرین‌شات همانند اندروید و برخی از بهبودهای مربوط به اپلیکیشن‌های اندروید است. علاوه بر این، برخی به‌روزرسانی‌های امنیتی مرورگر به همراه بهبود سرعت صفحه‌ی قفل نیز به این سیستم‌عامل اضافه شده است.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار