کد خبر: ۱۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 10
شرکت در رویدادهای بین‌المللی نه‌تنها فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار است؛ بلکه باعث آشنایی و برقراری ارتباط با افرادی می‌شود که از نظر ذهنی به ما نزدیک هستند.

به گزارش آی تابناک : هر سال در ماه ژانویه، بیش از ۱۷ هزار نفر در CES، بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی شرکت می‌کنند تا جدیدترین نوآوری‌های این صنعت را مشاهده کنند. افراد خلاق و رؤیاپرداز در این رویداد دور هم جمع می‌شوند تا اختراعات خود را به دیگران نشان بدهند. تبدیل ایده‌ای که در سر وجود دارد به یک محصول قابل فروش کار آسانی نیست و نیازمند شجاعت است. سرمایه‌گذاران زیادی هر سال در این رویداد شرکت می‌کنند تا از میان بیش ۹۰۰ استارتاپی که در رویداد حضور دارند، مورد بعدی برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. جالب است بدانید که از سال ۲۰۱۲ بیش از هزار استارتاپ توانسته‌اند با  حضور در این نمایشگاه سرمایه‌ی بالایی جذب کنند.

در نمایشگاه امسال نیز کارآفرینان زیادی از بیش از ۴۰ کشور حضور داشتند. امتیازهای نوآوری نشان  می‌دهند با اینکه آمریکا هنوز به‌عنوان یکی از اقتصادها با تکنولوژی بالا شناخته می‌شود؛ اما سابقه‌ی خوبی در برخی مدل‌های کسب‌وکار ندارد. زمانی که صنایع و کسب‌وکارها احساس می‌کنند نمی‌توانند  همگام با نوآوری حرکت کنند، برای حفاظت از میراث خود از شخص سوم (معمولا دولت‌ها) کمک می‌گیرند. اما تجربه ثابت کرده است که این راه حل‌ها موقتی هستند و در طولانی مدت پاسخگو نخواهند بود.

به همین دلیل جستجو برای پیدا کردن افراد نوآور در سطح جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. کارآفرینان استراتژیک، نوآوری، خلاقیت، اشتیاق و سازگاری را ترکیب می‌کنند و با این روش می‌توانند در بازار رقابتی تکنولوژی دوام بیاورند. یاد گرفتن از استارتاپ‌های تکنولوژی که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند فرصت خوبی برای سایر استارتاپ‌ها است تا بدانند برای دوام آوردن در بازار بین‌المللی چه کاری باید انجام دهند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی راه‌هایی می‌پردازیم که به استارتاپ‌ها  کمک می‌کنند در سطح جهانی فعالیت داشته باشند.

global

۱- چشم‌انداز ساده داشته و به آن پایبند باشید

این روزها هزاران استارتاپ در سراسر جهان فعالیت می‌کنند؛ بنابراین داشتن چشم‌انداز و ساختن محصولی که بتواند در بازار رقابتی دوام بیاورد به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. سادگی کلید اصلی موفقیت است. زمانی که توضیحات و اصطلاحات پیچیده‌ای برای بیان یک مفهوم نیاز باشد، مخاطبان و سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به گوش دادن پیدا نمی‌کنند.

سانگ و کیم بنیان‌گذاران استارتاپی هستند که دوربین‌های واقعیت مجازی سه‎بعدی و ۳۶۰ درجه را برای اولین بار به بازار معرفی کردند. این دوربین‌ها دارای دو لنز هستند و به‌راحتی به عکاسان اجازه می‌دهند که تصاویر ۳۶۰ درجه بگیرند و بلافاصله در گوشی موبایل مشاهده کنند. آن‌ها معتقدند مهم‌ترین نکته‌ای که باعث موفقیت استارتاپ می‌شود این است که یک مشکل بزرگ و اساسی را پیدا کند و برای رفع آن راه حل ارائه دهد. مدیر فروش استارتاپ فرانسوی FieldBox نیز با این موضوع موافق است و می‌گوید: «امروزه اگر شخصی بخواهد یک محصول قوی تولید کند، باید چشم‌اندازی از فعالیت خود در آینده داشته باشد.» این تنها به ساختن محصول محدود نمی‌شود؛ بلکه مسیر آن کسب‌وکار را در آینده در بر می‌گیرد. او همچنین می‌گوید: «به نظر من هر استارتاپی باید از چشم‌انداز خود آگاهی داشته باشد و به‌راحتی آن را فراموش نکند. هدف ما فقط این نبود که یک شرکت تأسیس کنیم، بلکه هدفمان این بود بتوانیم محصولی را که ساخته‌ایم در سریع‌ترین زمان و با بالاترین قیمت به فروش برسانیم.» به عبارت دیگر برای داشتن شرکتی در سطح بین‌المللی باید تصویر واضح و شفافی از آینده‌ی کاری خود داشته باشید. اینکه بدانید به دنبال چه چیزی هستید کمک می‌کند با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری برای رسیدن به آن تلاش کنید.

۲- قدم‌های کوچک بردارید و نترسید

فعالیت کردن در سطح جهانی بسیار هیجان‌انگیز است اما ابتدا باید از کشوری که در آن هستید آغاز کنید و درنهایت فعالیت‌های خود را گسترش دهید. هر کشوری قوانین خاصی برای فعالیت کسب‌وکارها دارد و این قوانین در سطح جهانی بسیار سخت‌تر می‌شوند. مدیر فروش استارتاپ فرانسوی در رابطه با بازاریابی خدمات شرکتشان می‌گوید: «کشورهای مختلف دارای قوانین مختلفی برای فروش هستند؛ بنابراین ساختن روابط کار بسیار سختی است. برخی شرکت‌ها مخصوصا آن‌هایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند بسیار سخت با شرکت‌های غیر محلی ارتباط برقرار می‌کنند. این موضوع نه‌تنها در شرکت‌های آمریکای جنوبی، آسیایی و آفریقایی؛ بلکه در مورد شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نیز صادق است.»

بنابراین بهترین راه حل، برداشتن گام‌های کوچک است. وضعیت اقتصادی در کل جهان ثبات ندارد و اختصاص بودجه‌ی کوچکی برای شروع فعالیت در سطح جهانی ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. مهم نیست که شرکت درآمد بالایی نداشته باشد؛ زیرا باعث می‌شود هزینه‌ها را پایین نگاه دارد و به سمت جلو حرکت کند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ زمانی که در موقعیت خوبی از نظر مالی قرار نداشتند، فعالیت‌های بین‌المللی خود را آغاز کردند و این انگیزه به آن‌ها کمک کرد با جدیت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

۳- ارتباط برقرار کنید

شرکت در رویدادهای بین‌المللی آغاز خوبی برای فعالیت در سطح جهانی است. تحقیقات، توسعه، اختصاص بودجه و بازاریابی برند از جمله فعالیت‌های هستند که در پشت صحنه‌ی شرکت‌هایی که در  رویداد حضور دارند انجام می‌شود. محصولات نهایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند نتیجه‌ی صدها و حتی هزاران ساعت فکر و تلاش بی‌وقفه‌ی بنیان‌گذاران است و تمام این تلاش‌ها بدون داشتن ارتباطات به هیچ جایی نخواهد رسید.

 اینکه یک استارتاپ بتواند محصول خوبی ارائه دهد بسیار خوب است؛ اما درنهایت باید بتواند آن را به فروش برساند. چگونگی فروش محصول موضوعی است که باید در کنار سایر موضوعات در نظر گرفته شود. مهندسان تصور می‌کنند زمانی که بتوانند محصولی تولید کنند، خریداران خودبه‌خود پیدا خواهند شد؛ درصورتی‌که این طرز تفکر هیچ موقع درست نبوده و نخواهد بود. سانگ و کیم نیز با این موضوع موافق هستند و ارتباطات را بزرگ‌ترین چالش هر کسب‌وکار و استارتاپی می‌بینند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های هر بنیان‌گذاری این است که بتواند ارزش کسب‌وکارش را به بازار ثابت کند. گوش دادن به صحبت‌های دیگران و یاد گرفتن از آن‌ها کمک بزرگی در این زمینه به آن‌ها می‌کند و این موضوع اهمیت ارتباطات را بار دیگر نشان می‌دهد. افرادی که در رویدادهای بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند از نظر ذهنی بسیار به هم نزدیک هستند و برای رفع مشکلات یکدیگر تلاش می‌کنند.




منبع : entrepreneur 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار