کد خبر: ۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 10
بنابر گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کمپانی اوبر با پرداخت 245 میلیون دلار به Waymo موافقت کرده تا به درگیری قضایی خود با این شرکت زیرمجموعه آلفابت پایان دهد؛ پرونده ای که به خاطر به سرقت اسرار مربوط به اتومبیل های خودران از سوی اوبر تشکیل شده اما این کمپانی هنوز صحت آن را تایید نکرده اند. این دو کمپانی، قاضی پرونده خود را در جریان توافق نظری که به آن دست یافتند قرار داده اند و در نتیجه همین موضوع، پرونده شکایت از اوبر در روز پنجم منتفی شد.
به گزارش آی تابناک : مدیرعامل فعلی اوبر، دارا خسروشاهی از مدتی پیش به خاطر سهل انگاری های صورت گرفته در جریان خرید استارتاپ Otto از سوی اوبر معذرت خواهی کرده است؛ استارتاپی که توسط آنتونی لواندوفسکی تاسیس شد و گفته می شود وی پیش از جدایی از گوگل و Waymo، از بالغ بر 14 هزار مستند حساس کپی برداری کرده و بعد از پیوستن استارتاپ اش به اوبر، آنها را در اختیار مدیران جدید خود قرار داده است.

Waymo مدعی است که توافق اخیرش با اوبر، به معنای دریافت 0.34 درصد از سهام اوبر است و این درصد، از سرمایه گذاری 258 میلیون دلاری گوگل در اوبر که طی سال 2013 انجام شد کمتر است. در نتیجه همین مسئله، اوبر در حال بازگرداندن سرمایه گوگل در قالب سهام اضافه است. Waymo به عنوان شاکی پرونده در ابتدا به دنبال دریافت غرامت 1.86 میلیارد دلاری بود؛ اما با توجه به سرمایه گذاری کلان گوگل در اوبر، رقم فعلی ظاهراً براساس ارزش گذاری 48.5  میلیارد دلاری سافت بانک برای اوبر تعیین شده است.

براساس مفاد توافق دو طرف، اوبر با واحد اتومبیل های خودران آلفابت همکاری می کند تا مطمئن شود از هیچ یک از یک تکنولوژی های آن بهره نمی گیرد. با این حال، توافق اوبر و Waymo لزوماً به معنای گناهکار بودن اوبر نبوده و دارا خسروشاهی کماکان بهره گیری از تکنولوژی های ربوده شده را نفی می کند. ناگفته نماند که درگیری حقوقی میان دو کمپانی، با محوریت تکنولوژی «لیدار» اوبر صورت گرفته است؛ سنسوری که گفته می شود برای اتومبیل های خودران بسیار حیاتی است و جزییات توسعه آن، از Waymo ربوده شده است.




منبع : ANDROIDHEADLINES 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار