کد خبر: ۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 08
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به ورود موج ضعیفی از ناپایداری ها گفت: بارش های پراکنده در نقاط مختلف شهر و استان تهران موجب کاهش آلودگی هوا شده است و هوای تهران امروز سالم است.
به گزارش آی تابناک : مسعود حقیقت روز پنجشنبه در مورد وضعیت کلی آب و هوا در کشور گفت: بنا بر گزارش هواشناسی ایستگاه مهرآباد امروز در پایتخت شاهد بارش باران بودیم و موجب کاهش آلودگی هوای تهران شد و هوای تهران امروز سالم است؛ فردا نیز هوا در همین وضعیت باقی خواهد ماند و اگر رعایت نشود به وضعیت ناسالم برمی گردد.
وی افزود: با عبور موجی از ناپایداری ها در مناطق شمالی کشور و سواحل شرقی دریای خزر در مازندران و گلستان شاهد بارش باران بودیم و در استان سمنان، کرمان و نیمه شرقی کشور بارش باران با بارش برف در ارتفاعات همراه بود و در بخش های از شمال شرق، شرق و جنوب شرق و نواحی مرکزی و زاگرس جنوبی شاهد بارش برف و باران بودیم و وزش باد در برخی از این مناطق شدید است. 
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به حفظ وضعیت کنونی در بیشتر نقاط کشور گفت: روز جمعه تغییر چندانی در هوای کشور نخواهیم داشت و در کرمان و هرمزگان و ارتفاع های سیستان بلوچستان شاهد بارش پراکنده برف و باران خواهیم بود. 
وی افزود: روز شنبه اما موج ناپایداری مجددا در شرق کشور فعال می شود و بارش برف و باران و همچنین وزش باد استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و برخی مناطق همچون شرق یزد (بارش پراکنده برف) را فرا می گیرد.
حقیقت افزود: روز شنبه موجی از سواحل دریای خزر وارد کشور می شود که در استانهای گیلان، گلستان و مازندران شاهد بارش باران و در استان اردبیل شاهد بارش برف خواهیم بود.
حقیقت همچنین از بارش باران در مناطق جنوبی کشور در پایان هفته آینده خبر داد و افزود: «فرمان» در استان خراسان رضوی با دمای 29 درجه بالای صفر گرم ترین منطقه کشور و سراب در استان آذربایجان شرقی با دمای 9 درجه زیرصفر، سردترین منطقه کشور بوده است.

**بیشینه دما و وضعیت بعضی شهرهای منطقه به این شرح است:
ابوظبی 15 آفتابی
امان 14 کمی ابری
بیروت 16 صاف تا کمی ابری
دوحه 20 آفتابی
ریاض 16 صاف تا کمی ابری
قاهره 20 ابری
کویت 16 ابری 
مسقط 23 آفتابی
منامه 19 ابری 

***بیشینه دمای هوای بعضی شهرهای کشور
اراک 13 کمی ابری
اردبیل 8 صاف تا کمی ابری
ارومیه 11 ابری
اصفهان 15 ابری
اهواز 26 آفتابی
ایلام17آفتابی
بجنورد 6 آفتابی
بوشهر 21 آفتابی
جزیره قشم 15 ابری 
خرم آباد 15 ابری 
رشت 10 آفتابی
زاهدان 12 ابری 
زنجان 10 آفتابی 
ساری 11 ابری 
سمنان 12 آفتابی
سنندج 13 ابری
شهرکرد 13 ابری 
شیراز 21 ابری 
قزوین 10 صاف تا کمی ابری
قم 15 آفتابی
کرج 9 ابری
کرمانشاه 15 آفتابی
یاسوج 15 آفتابی
همدان 11 کمی ابری





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار