تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 07
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: طبق قول وزیر ارتباطات همه روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : سید ابوالفضل رضوی افزود: تلاش برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها هم در زمان وزارت محمود واعظی در دولت یازدهم بسیار خوب بوده است و هم اکنون در زمانی که محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصدر کارها را به دست گرفته است وضعیت توسعه آی.سی.تی روستایی در حال پیشرفت است.

وی به برگزاری جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌های اخیر و با حضور سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: وزیر ارتباطات در این جلسه قول قطعی دادند که همه روستاهای کشور به زودی دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.

رضوی از تلاش این وزارتخانه برای تعمیر و تعویض تلفن‌های روستایی خبر داد و خاطرنشان ساخت: مقرر شد تا همه روستاهای مرزی کشور دارای آنتن تلفن همراه شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تلاش برای برطرف کردن نقطه‌های کور که امکان برقراری تماس را غیر ممکن می‌سازد خبر داد و گفت که دفاتر «آی.سی.تی» روستایی که با مشکلاتی دست به گیربان هستند، به زودی مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، توسعه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها به دلیل ماهیت خود چندان نیازی به اختصاص اعتبار از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ندارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک هماهنگی کامل در حال پیش بردن اهداف و برنامه‌ها هست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عنایت به توسعه آی.سی.تی روستایی بسیار جدی است، گفت: توجه به توسعه ارتباطات در زمان محمود واعظی سبب شد ۳۰ هزار روستای کشور دارای اینترنت پرسرعت شوند.

رضوی ادامه داد: اکنون نیز تلاش می‌شود مابقی روستاها نیز به اینترنت پرسرعت مجهز شوند چرا که در حال حاضر مشکل اعتباری وجود ندارد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز نخست بهمن ماه گفت: براساس بررسی صورت گرفته در سامانه اطلاعات ارتباطی روستاهای کشور از مجموع روستاهای مورد بررسی قرار گرفته ۳۴ درصد دارای سه سرویس ارتباطی هستند و ۳ درصد روستاها دسترسی به هیچ نوع خدمات ارتباطی ندارند.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار