کد خبر: ۱۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 07
اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که بیشتر مواقع در شب از گوشی خود استفاده می‌کنید قطعا حتی ویژگی Night Shift آی‌فون نیز نمی‌تواند در کم کردن روشنایی صفحه و کاهش سوزش چشمان‌تان به شما کمک کند.

به گزارش آی تابناک : خوشبختانه، یک روش کاربردی برای کاهش روشنایی صفحه نمایش حتی بیشتر از آن‌چه که آی‌فون به شما اجازه می‌دهد، وجود دارد. ممکن است این تصور برای شما پیش بیاید که کاهش روشنایی صفحه نمایش می‌تواند موجب تار و کم نور شدن بیش از حد آن شود به شکلی که شما حتی نمی‌توانید آن را مشاهده کنید. ممکن است این مسئله در روشنایی روز و یا یک اتاق کاملا روشن اتفاق بیافتد، اما قطعا از این‌که صفحه نمایش آی‌فون کاملا تاریک هنوز هم در یک اتاق تاریک قابل رویت است شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

با این حال، اگر حتی با انجام تنظیمات مربوطه برای کاهش نور صفحه نمایش باز هم برای شما خیلی روشن باشد، می‌توانید با استفاده از ویژگی قابلیت Accessibility، روشنایی صفحه نمایش را فراتر از استانداردهای آی‌او‌اس قرار دهید. در این مطلب قصد داریم تا چگونگی انجام این کار را توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

برای شروع کافی است به قسمت تنظیمات رفته و از آن‌جا گزینه General، را انتخاب کنید.

حال باید گزینه قابلیت دسترسی (Accessibility) را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Display Accommodations، ضربه بزنید.

گزینه کاهش نقطه سفید (Reduce White Point) را فعال کنید.

هنگامی‌که این کار را انجام می‌دهید، یک نوار لغزنده نشان‌دهنده درصد در زیر سوئیچ ضامن ظاهر می‌شود و روشنایی صفحه نمایش شما کمی کاهش می‌یابد.

نوار کشویی را به سمت چپ و راست بکشید تا شدت آن افزایش یا کاهش یابد. با انجام این کار یک نوتیفیکیشن به شما نشان داده می‌شود تا نتایج درصدهای بالاتر را به شما ارایه دهد. توجه داشته باشید که اگر شما آن را به مقدار صد درصد تغییر دادید اما هنوز هم میزان روشنایی صفحه نمایش به اندازه کافی کم نیست، می‌توانید تنظیمات بیشتری را با استفاده از نوار کشویی اصلی مربوط به روشنایی در Control Center، انجام دهید. از این دو نوار لغزنده برای هماهنگی با یکدیگر استفاده کنید تا تنظیمات مناسب برای کم کردن نور صفحه نمایش را پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید این تنظیمات را به نحوی انجام دهید تا از طریق صفحه اصلی به آن دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار کافی است دکمه صفحه اصلی را لمس کنید تا بتوانید با سه بار ضربه زدن بر روی دکمه Home، آن را فعال یا غیرفعال کنید. برای انجام این کار به صفحه اصلی Accessibility بروید و روی گزینه Accessibility Shortcut، ضربه بزنید.

حال باید گزینه کاهش نقطه سفید (Reduce White Point) را انتخاب کنید.

در حال حاضر، هر زمان که شما سه بار دکمه صفحه اصلی را فشار دهید، می‌توانید این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید، انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا حتی هنگامی‌که زمان خواب شما فرا می‌رسد، میزان روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید.

به خاطر داشته باشید که این تنظیم را برای مشاهده صفحه نمایش گوشی در یک اتاق کاملا تاریک انجام داده‌اید، بنابراین فقط باید در زمانی که در یک فضای تاریک قرار گرفتید از آن استفاده کنید و تنظیمات مربوطه را برای دریافت سطوح مطلوب روشنایی انجام دهید. هنگامی‌که این تنظیمات را انجام دادید، به صورت خودکار ذخیره می‌شوند.






منبع : آی تی رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار