کد خبر: ۱۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 07
اپلیکیشن های متعددی برای ضبط مکالمه در گوشی های اندرویدی در فروشگاه های مختلف موجود است، اما سیستم عامل گوگل هنوز ضبط مکالمات را به عنوان یک قابلیت پیش فرض ارائه نکرده است. اما بر اساس گزارشات جدید به نظر می رسد که این شرکت این وضعیت را با انتشار دو به روزسانی اصلی برای اندروید تغییر خواهد داد.
به گزارش آی تابناک : انتظار می رود که سیستم عامل اندروید پی قابلیت ضبط مکالمات بدون استفاده از یک اپلیکیشن متفرقه را خواهد داشت. گوگل در شرف رونمایی از اندروید پی در چند ماه آینده است و در نتیجه نمی توان تا رونمایی از آن با قطعیت درباره قابلیت های آن اظهار نظر کرد.
بعضی از قابلیت های جدید پروژه منبع باز اندروید مشخص شده اند که نشان می دهند این سیستم عامل از یک هشدار ضبط مکالمه پشتیبانی خواهد کرد که هر 15 ثانیه یکبار پخش می شود. در صورت ضبط مکالمه از یک طرف تماس این هشدار با فرکانس 1400 هرتزی با فواصل 15 ثاتیه پخش می شود.

امکان ضبط مکالمه به اندروید P اضافه می شود

امکان ضبط مکالمه به اندروید P اضافه می شوداین هشدار به جریان صدای خروجی اضافه خواهد شد تا طرف دیگر خط از ضبط شدن صدای خود در مکالمه مطلع شود، این قابلیت احتمالی اندروید پی به الزامات قانونی هر منطقه بستگی دارد.
به هر حال این احتمال وجود دارد که این قابلیت در برخی از نقاط دنیا هیچ گونه مغایرتی با قوانین نداشته باشد و کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. احتمالا به همین دلیل است که اپراتورهای هر منطقه این اختیار را دارند که با توجه به قوانین کشور خود این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنند.
با این حال هنوز مشخص نیست که گوگل این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار خواهد داد یا نه، چرا که هیچ اشاره ای به یک API عمومی نشده است. گوگل اندروید پی را در کنفرانس I/O 2018 در چند ماه آینده منتشر خواهد کرد.




منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار