کد خبر: ۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 03
رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران گفت: با آموزش الکترونیکی و پیشرفت‌های فناوری می‌توان یادگیری را بهبود بخشید.
به گزارش آی تابناک : رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی این دانشگاه در مورد آموزش الکترونیکی گفت:‌ یادگیری الکترونیکی بر مبنای فناوری و ساختن شبکه‌های تعاملی شکل می‌گیرد؛ در واقع در یادگیری الکترونیکی بین سیستم، محتوا و کاربران ارتباط و تعامل برقرار می‌شود و بر مبنای فناوری تئوری های یادگیری سازاگرا و اجتماعی یادگیری صورت می‌گیرد. 
سید امید فاطمی افزود: به عنوان مثال یادگیری حاصل از یک لوح فشرده یادگیری الکترونیکی نیست؛ بلکه باید ارتباط و تعامل شکل گیرد تا آموزش انجام شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران گفت: با توجه به این تعریف که در یادگیری الکترونیکی با افزایش تعامل بین کاربران، سامانه و محتوا بر اساس ارتباطات فضای مجازی یادگیری شکل می گیرد، نقش اصلی در زیرساخت وجود شبکه ارتباطی و اینترنت است که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد و از این نظر زیرساخت خوبی داریم. 
وی اضافه کرد: آموزش الکترونیکی به زیرساخت‌های گسترده‌تر دیگری مانند زیرساخت های تولید محتوا و زیر ساخت های فرهنگی و ترویجی برای شناخت این روش نیز نیاز دارد.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی یادگیری الکترونیکی یادآور شد: باید علاوه بر تقویت زیرساخت ارتباطی در این زمینه ها نیز خود را تقویت کنیم؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در حال حاضر همه چیز به صورت ایده‌آل شکل گرفته است.
وی در خصوص تفاوت‌های آموزش مجازی با آموزش الکترونیکی، خاطرنشان کرد: آموزش مجازی یا کلاس مجازی زنده که در آن یادگیرندگان و یاددهنده همزمان از طریق اینترنت تعامل زنده صوتی، تصویری و تعامل دارند صرفا مساله بعد مکان را نسبت به روش حضوری برای دانشجو و استادان برطرف کرده است. می توان گفت از بسیاری مزایای آموزش چهره به چهره بی بهره است و مشکلاتی از قبیل سختی تعامل از دور و قطع و وصل شدن اینترنت نیز دارد. این امر با یادگیری الکترونیکی که یادگیری دانشجو محور شکل می گیرد متفاوت است.
دبیر علمی کنفرانس دوازدهم با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای فرهنگ سازی و توسعه درک صحیح از یادگیری الکترونیکی کنفرانس های سالانه یادگیری و یاددهی الکترونیکی است که انجمن علمی یادگیری الکترونیکی دنبال می کند و امسال توسط دانشگاه تهران برگزار می شود. در این کنفرانس علاوه بر توجه به مسئله آموزش و فرهنگسازی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، جشنواره و سخنرانی و علاوه بر توجه به مسائل پژوهشی از طریق ارائه یافته های علمی پژوهشگران در مقالات علمی به مسائل فناوری و کسب و کار از طریق برگزاری رویداد استارتاپی نیز توجه شده است. 




منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار