تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 01
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که سامسونگ در حال کار روی سخت‌افزاری برای معدن‌کاوی ارز دیجیتال است.

به گزارش آی تابناک : طی سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین، توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. با توجه به سود نجومی حاصل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، طی مدت اخیر، سرمایه‌گذاران بسیاری نسبت به تزریق سرمایه‌ی خود به این بازار ترغیب شده‌اند. در حالی که برخی ترجیح می‌دهند تا برای بازگشت سریع سرمایه‌، ارزهایی همچون بیت‌کوین را خریداری کنند، علاقه‌مندان به دنیای فناوری تمایل دارند تا با بهره‌گیری از سخت‌افزارهای قدرتمند، به معدن‌کاوی ارزهای دیجیتال بپردازند؛ از این رو، تقاضا برای کارت‌های گرافیک بالارده و کامپیوترهای قدرتمند، افزایش چشم‌گیری داشته است.

چند ماه پیش، سامسونگ با ساخت سیستمی متشکل از چندین گلکسی اس ۵، برای نخستین بار وارد فضای ارزهای دیجیتال شد. در حالی که این پروژه‌ بیشتر جنبه‌ی آزمایشی داشت؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای بهره بردن از بازار پرتقاضای ارزهای دیجیتال، در حال کار روی سخت‌افزار تجاری برای معدن‌کاوی ارزهای رمزپایه است.

براساس گزارشی از پایگاه کره‌ای The Bell، گفته می‌شود که سامسونگ، ساخت تراشه‌های ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) ویژه‌ی معدن‌کاوی بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه را آغاز کرده است. گمان می‌رود که سامسونگ از ماه جاری، این تراشه‌‌ها را در اختیار یک تولیدکننده‌ی ناشناس چینی ابزارهای معدن‌کاوی قرار خواهد داد. گزارش یادشده حکایت از آن دارد که سامسونگ در این پروژه، عمدتا نقش تولیدکننده‌ی تراشه را خواهد داشت و تولید انبوه تراشه‌های ASIC را از پایان ماه جاری آغاز خواهد کرد.

خاطرنشان می‌کنیم که سامسونگ تراشه‌های مورد بحث را به افراد عادی با توانایی معدن‌کاوی ارزهای دیجیتال نخواهد فروخت؛ بلکه به‌موجب قراردادی که سال گذشته با یک شرکت چینی تولیدکننده‌ی ابزارهای معدن‌کاوی منعقد کرده است؛ صرفا آن‌ها را در اختیار این تولیدکننده‌ی چینی قرار خواهد داد.

مدتی پیش، شایعاتی مربوط به انعقاد قراردادی بین سامسونگ و Baikal، شرکت روسی تولیدکننده‌ی سخت‌افزار معدن‌کاوی بیت‌کوین برای تأمین تراشه‌های ASICC در فضای مجازی منتشر شد. سال گذشته سامسونگ با پایان‌‌دادن به سلطه‌ی ۲۴ ساله‌ی اینتل به بزرگ‌ترین شرکت فعال در صنعت نیمه‌هادی بدل شد؛ بنابراین با درنظر گرفتن تلاش کره‌ای‌ها برای گسترش کسب‌وکار نیمه‌هادی خود، چندان مایه‌ی تعجب نیست که این شرکت در جست‌وجوی فرصت‌های جدید، وارد بازار معدن‌کاوی ارزهای دیجیتال شود.





منبع : سام موبایل 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار