کد خبر: ۱۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 01
شرکت اپل که چندی پیش اعلام کرده بود قرار است تا برنامه‌های سیستم عامل‌های خود را به‌صورت مشترک به بازار عرضه کند، سال 2018 را به‌عنوان سال شروع این فرایند تعیین کرده است.
به گزارش آی تابناک : شرکت اپل با عرضه کردن سیستم عامل iOS نسخه 11 بسیاری از مشکلات پیشین را حل کرده است و البته با مشکلات عدیده جدیدی نیز روبرو شده است. بااین‌وجود یکی از مهم‌ترین اخبار این کمپانی در سال گذشته، اعلان رسمی پروژه تطبیق نرم‌افزارهای دو سیستم عامل همراه و دسکتاپ آن‌ها یعنی iOS و مک بوده است.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این قابلیت‌ها برای نسخه 12 از سیستم عامل iOS در دسترس خواهند بود ولی شرایط جدید نشان از آن دارند که این اتفاق پیش از عرضه iOS 12 انجام خواهد شد.بر اساس اطلاعات منتشرشده، اپل بسیاری از قابلیت‌های ویژه ممکن برای دستگاه‌های خود را به عرضه سیستم عامل iOS 12 موکول کرده است. بااین‌حال این سیستم عامل که در سال 2019 عرضه خواهد شد، نخستین میزبان پروژه نرم‌افزارهای اشتراکی بین مک و iOS نخواهد بود.

تماس‌های انجام شده با شرکت اپل با پاسخ این کمپانی و تائید این موضوع همراه بوده است و به‌این‌ترتیب در طول سال جاری شاهد ترکیب شدن نرم‌افزارهای همراه و دسکتاپی اپل خواهیم بود. البته شرکت مایکروسافت نیز پیش‌ازاین برای ارائه تجربه‌ای مشابه تلاش کرده بود ولی در عمل با شکستی مفتضحانه به کار خود پایان داد.

بااین‌وجود پروژه اپل که بانام مارزیپان (Marzipan) شناخته می‌شود، بسیار حساب شده تر از پروژه مایکروسافت به نظر می‌رسد و برنامه‌ریزی آغاز آن برای پاییز سال 2018 انجام شده است. به‌این‌ترتیب برای کسب تجربه یاد شده و به آزمون نهادن کیفیت آن باید به مدت 10 تا 11 ماه منتظر بمانیم.




منبع: Cnet
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار