تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 January 31
فیس‌بوک از دسامبر گذشته پیام‌رسان ویژه‌ای را برای استفاده کودکان زیر ۱۳ سال راه‌اندازی کرده، اما برخی گروه‌های مدافع حقوق کودکان خواستار توقف فعالیت این برنامه شده‌اند.
به گزارش آی تابناک : این پیام‌رسان از قابلیت‌هایی مانند امکان کنترل والدین برخوردار بوده و با دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس سازگار است.

گروه‌های مدافع حقوق کودکان با ارسال نامه‌ای برای مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک تصریح کرده‌اند که کودکان نباید از برنامه‌های پیام‌رسان تجاری استفاده کنند. زیرا این کار برای سلامت روح و روان کودکان مضر است و به روند رشد سالم آن‌ها لطمه وارد می‌کند.

در ادامه این نامه آمده است: بزرگسالان به اندازه کافی برای مدیریت روابط آنلاین خود با دشواری مواجه هستند و کودکان کم سن و سال برای استفاده از حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی آمادگی کافی ندارند.

کودکان درک کاملی از خریم شخصی و و آنچه که با دیگران در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند ندارند و مطالعات نشان می‌دهد که استفاده کودکان از رسانه‌ها موجب افسردگی، کاهش رضایت از زندگی و غیره می‌شود.

در این نامه همچنین آمده که برنامه یادشده باعث افزایش صرف وقت کودکان برای استفاده از محصولات دیجیتال شده و از تعاملات چهره به چهره کودکان می‌کاهد که برای افزایش مهارت‌های آنها مانند درک احساسات انسانی، تعامل با دنیای واقعی و لذت بردن از دنیا ضروری است. فیس‌بوک هنوز واکنشی به این نامه نشان نداده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار