کد خبر: ۱۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 January 31
به تازی یک ون خودران توسط شرکتی به نام Nuro طراحی شده است که برای تحویل بار به نقاط مختلف مناسب بوده و دیگر کاری به جابجا کردن مسافران در مسیرها ندارد.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های مختلفی برای طراحی خودروهای خودران تلاش می‌کنند و تقریبا رویکرد همه آن‌ها جابجایی انسان‌ها با کمک این فناوری است. با این وجود شرکت استارت‌آپ جدیدی به نام Nuro به سراغ یک رویکرد جدید رفته است و ون‌های تحویل بار را بر اساس استفاده از فناوری‌های خودران طراحی کرده است.

این ون که از بیرون بیشتر شبیه به یک کپسول به نظر می‌رسد، در نوع خود یک محصول جالب و جذاب است و طراحی بصری زیبایی دارد. با این وجود درون آن به‌سادگی هر چه تمام طراحی شده است زیرا باید پتانسیل قرار دادن حداکثر حجم بار را داشته باشد.

این خودرو با وزنی کمتر از یک تن، یک نمونه بسیار مناسب در مبحث طراحی است. از سوی دیگر نیز استفاده از یک موتور الکتریکی برای آن موجب شده است تا آلایندگی ایجاد شده به‌واسطه این خودرو به حداقل برسد. شرکت سازنده این ون توانسته است تا به امروز نزدیک به 92 میلیون دلار سرمایه را برای تکمیل پروژه خود جمع‌آوری کند.

شرکت Nuro توسط دو مهندس اسبق گوگل بهنام‌های دیو فرگوسن (Dave Ferguson) و جیاجون ژو (Jiajun Zhu) تاسیس شده است و تجربه این دو در پروژه خودروی گوگل به‌شدت در این محصول کارآمد بوده است. از سوی دیگر به علت این‌که هنوز تاریخ دقیق عرضه این خودرو مشخص نشده است، نمی‌توان انتظار داشت که به‌زودی آن را در جاده‌ها مشاهده کرد.

همچنین شرایط قیمت یا مشخصات موتوری Nuro نیز هنوز مشخص نشده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها باید منتظر اعلان رسمی شرکت طراح آن باقی ماند.



منبع: Cnet
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار