کد خبر: ۱۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 January 29
پلی استیشن وی آر احتمالا قوی ترین آرشیو محتوایی برای هدست های واقعیت مجازی را دارد و شکی نیست که کنترلرهای Move (موو)، تا اندازه ای جلوی پیشرفت این پلتفرم را به خاطر محدودیت های ذاتی اش گرفته است. حالا شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر اینکه سونی راه چاره ای برای این مشکل اندیشیده.

به گزارش آی تابناک : چند هفته پیش ثبت پتنتی از سوی سونی انجام پذیرفته و در تصاویر ضمیمه آن می توان کنترلری را مشاهده کرد که واقعا می تواند بهترین جایگزین برای کنترلرهای فعلی پلی استیشن موو باشد.

گرچه فرم فاکتور کلی شباهت بسیاری به موو دارد اما تغییرات عدیده ای مثل وجود یک آنالوگ استیک در مرکز کنترلر می تواند عاملی برای دلچسب تر کردن تجربه بازی های واقعیت مجازی باشد.

پتنت مربوط به جایگزین احتمالی پلی استیشن موو

نبودن آنالوگ استیک باعث از بین رفتن روانی و نرمی بسیاری از بازی ها می شد و طبیعتا فضا برای خلاقیت را نیز از بین می برد. بنابراین اگر پلی استیشن موو بعدی (یا هر آنچه که قرار است نامگذاری شود) چنین ویژگی مهمی را داشته باشد باید به آینده بازی های پلتفرم واقعیت مجازی سونی امید بیشتری داشت.

در قسمت های دیگر نیز به نظر می آید که تعداد و جایگاه قرارگیری دکمه ها تغییر یافته. یک بند هم قسمت بدنه دستگاه را سرتاسر احاطه کرده که به نظر می آید برای جلوگیری از پرتاب یا رها شدن کنترلر موثر است.

یک پتنت دیگر نیز که همان روز توسط سونی ثبت شد، از دنبال کردن و تشخیص حرکت انگشتان کاربران خبر می دهد. یعنی تمام حرکات دست بازیکن می تواند در بازی معنایی داشته باشد و با حرکت دست بتوان اتفاقات خاصی را رقم زد.

با این وجود، هر چقدر هم که این پتنت ها جذاب و آینده نگرانه به نظر می رسد ولی نمی توان ثبت پتنت را دلیلی بر وجود یک محصول نو قلمداد کرد. اما پشتیبانی سونی از پلتفرم پلی استیشن وی آر و فروش این محصول به اندازه کافی قوی بوده که انتظار رونمایی از کنترلر جدیدی را طی ماه های آینده (شاید در E3 20188) داشته باشیم.






منبع : venture beat 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار