کد خبر: ۱۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 20
مطمئنا قبل از پاک کردن اطلاعات مهم دستگاه خود نیاز داریم که آنها را در جایی ذخیره کنیم. همانطور که می دانید سرویس iCloud برخی اطلاعات مهم ما را بک آپ گیری می کند، اما برای تهیه بک آپ کامل بهتر است از کامپیوتر استفاده کنید.

به گزارش آی تابناک : آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر متصل کرده و منتظر شوید تا به برنامه iTunes اضافه شود، سپس در منوی سمت چپ بر روی آن کلیک کرده و وارد بخش Summary شوید. با این کار باید صفحه ای باز شود که در آن خلاصه ای از وضعیت دستگاه شما در اختیارتان قرار می دهد. از بخش Backups دو مورد This computer و Encrypt iPhone backup را تیک زده و بر روی Back Up Now کلیک کنید.

چگونه آی فون تان را ریست نرم افزاری کنید

ریست نرم افزاری در واقع به این معناست که دستگاه را مجبور به Reboot نمایید. اولین گام برای اینکار خاموش کردن کامل آی فون است. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

1-   به دنبال دکمه ی Wake/Sleep روی گوشی تان بگردید. این دکمه در قسمت بالا و سمت راست دستگاه قرار دارد.

2-   این دکمه را تا زمانی که Slider قرمز رنگ روی صفحه ی گوشیتان نمایان شود نگه دارید.

3- Slider را از چپ به راست حرکت دهید.

اکنون که توانستید گوشی تان را با موفقیت خاموش کنید وقت ریست فرارسیده است.

1-  دکمه ای به نام home روی گوشی هست که در پایین ترین قسمت گوشی قرار دارد.

2-  هر دو دکمه Sleep/Wake و home را به مدت 5 تا 15 ثانیه نگه دارید.

3-  هر دو دکمه را تا زمانی که لوگوی اپل با پس زمینه ی سیاه ظاهر نشده نگه دارید.

4-  اکنون دکمه ها را رها کرده و صبر کنید تا گوشی تان بالا بیاید.

حالا دستگاهتان می تواند به صورت عادی بالا بیاید. در این حالت تنظیمات دستگاهتان به تنظیمات کارخانه بازگشته اما موضوع جالب توجه این است که پس از بررسی گوشی متوجه خواهید شد فایل های تان دست نخورده و سالم هستند و هیچ چیزی جایگزینشان نشده است

ریست آیفون

ریست کردن و به تنظیمات کارخانه بازگرداندن آیفون و آیپد(ریست سخت افزاری)

پس از اتمام بک آپ گیری از آیفون خود می‎‌توانید پروسه ریست کردن آن را شروع کنید. در این آموزش ما از آیفون با iOS 9 استفاده کردیم اما در آیپد نیز روش کار دقیقاً به همین شکل است.
1. تنظیمات دستگاه را باز کنید و به بخش General بروید. در لیست باز شده Reset را پیدا کرده و انتخاب کنید.

2. Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. در صورتی که برای دستگاه خود رمز عبوری تنظیم کرده باشید، لازم است برای پاک شدن اطلاعات از شما درخواست شود و آن را وارد کنید. بدون داشتن رمز عبور امکانریست کردن دستگاه وجود ندارد.

3. حال باید رمز عبور حساب کاربری Apple ID خود را وارد کنید. این برای حذف شدن اپل آیدی از دستگاه شما و از کار افتادن سرویس Find My iPhone است. همچنین هنگامی که اطلاعات خود را از طریق iTunes ریستور می‌کنید از شما اطلاعات Apple ID درخواست می‌شود.

4. پروسه ریست شدن و باز گردانی به حالت کارخانه دستگاهتان یک یا دو دقیقه طول می‌کشد، پس از آن صفحه خوش آمد گویی ظاهر خواهد شد که از شما می‌خواهد صفحه را به کنار بکشید تا ادامه دهید. حالا آیفون شما آماده فروش یا تحویل به فروشگاه برای تعمیر آن است.

ریستارت گوشی آیفون بدون نیاز به دکمه های فیزیکی 

در صورتی که کلید های Home و Power گوشی شما خراب شده است، با این ترفند می توانید بدون نیاز به آنها گوشی را ریستارت کنید.

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون را همیشه تهدید می کند، خراب شدن دکمه Home است. این دکمه تنها چیزی است که کاربران می توانند با استفاده از آن، از درون نرم افزار ها خارج و به صفحه اصلی گوشی منتقل شوند.

اگر دکمه Home آیفون شما از کار افتاده و یا دکمه Power دیگر کارنمی‌کند، قطعا شما در ریستارت کردن آیفون خود در مواقع ضروری به مشکل برمی خورید. با استفاده از ترفند زیر می توانید بدون نیاز به دکمه Home و Power گوشی خود را ریستارت کنید.

اگر کلید Home و یا Power شما از کار افتاده، بهترین راه گذاشتن جایگزین برای کلید های فیزیکی آنها است. Assistive Touch یک میانبر یرای دسترسی به قسمت های مختلف گوشی شما است که در حالت پیشفرض، کلیدهای Home و Power در آن وجود دارد که به وسیله آن می توانید بدون نیاز به دکمه های فیزیکی، گوشی خود را ریستارت کنید.

برای فعال کردن Assistive Touch ابتدا وارد تنظیمات شده و به قسمت General > Accessibility > Assistive Touch بروید و سپس AssistiveTouch را فعال کنید. (یک دکمه سفید رنگ در کنار صفحه ظاهر می شود)

برای ریستارت کردن گوشی بدون نیاز به کلید های فیزیکی Home و Power، ابتدا دکمه AssistiveTouch را لمس کنید.

قدم دوم: گزینه Device که تصویر خود آیفون است را انتخاب نمایید.

قدم سوم: دست خود را بر روی Lock Screen نگهدارید تا نوشته slide to power off به شما نشان داده می شود.

قدم چهارم: با کشیدن این دکمه به سمت راست دستگاه را خاموش کنید.

قدم پنجم: حال می توانید با دکمه Power گوشی خود را روشن کنید. اگر کلید Power گوشی شما از کار افتاده می توانید گوشی را به شارژ متصل کنید تا روشن شود.





منبع : ساعت 24
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار