کد خبر: ۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 20
یکی از علائق کتاب‌خوان‌ها جست‌و‌جو در کتابفروشی‌ها است تا کتاب‌های مورد علاقه خود یا کتاب‌هایی که به تازگی به بازار راه پیدا کرده‌اند را یافته و با نویسندگان جدید آشنا شوند.

به گزارش آی تابناک : این کار به علاقمندان مطالعه حس خوب زندگی و یادگیری مدام را می‌دهد. این روزها با اینکه سرانه مطالعه در کشورمان در سطح پایینی قرار دارد اما هنوز افرادی هستند که مطالعه کتاب و روزنامه یکی از الویت‌های اصلی زندگی‌شان است و به اصطلاح تا چند صفحه کتاب و روزنامه نخوانند، شب‌ها خواب‌شان نمی‌برد.

 خرید کتاب

با گسترش روزافزون اینترنت، این روزها بخشی از حضور فیزیکی انسان‌ها در کتاب فروشی‌ها برای یافتن کتابی که به دنبال آن هستند به جست‌‌و‌جوی مجازی در سایت‌های فروش کتاب اختصاص یافته است که یکی از مزایای دنیای مجازی محسوب می‌شود. بدین ترتیب که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و عدم لزوم مراجعه به مکانی خاص برای یافتن آنچه که می‌خواهید، می‌توانید در هزینه‌های حمل و نقل خود نیز صرفه‌جویی کنید. ضمن اینکه با خرید آنلاین کتاب می‌توانید از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوید و حتی هزینه‌ای بابت پیک و حمل و نقل کتاب نیز نپردازید و به راحتی کتابی که سفارش داده‌اید به دست‌تان برسد.

 کتاب‌های دست دوم

یکی از کارهای پسندیده‌ای که این روزها شاهد آن هستیم، فرهنگ مبادله کتاب است. این مبادله چه به صورت رایگان باشد چه بابت آن هزینه‌ای دریافت شود، پسندیده است، چون با این کار کتاب‌های کمتری بعد از قدیمی شدن یا کهنه و پاره شدن به سطل‌های زباله‌ها راه پیدا می‌کنند.

همیشه یکی از راه‌های کشف کتاب‌های قدیمی و پیدا کردن کتاب‌هایی که به دلایل مختلف تجدید چاپ نمی‌شوند، جست و جو در کتاب فروشی‌هایی است که کتاب‌های دست دوم می‌فروشند. شاید اولین راه برای خرید و فروش کتاب دست دوم مراجعه به خیابان‌هایی است که در همه شهرهای بزرگ برای این قبیل خریدها اختصاص داده شده است تا کتاب‌هایی که دیگر به عللی لازم ندارید را در آنجا به فروش برسانید یا کتابی را که به دنبال آن هستید، در مغازه‌ها یا دست فروشی‌ها جست‌و‌جو کنید. اما راه راحت‌تری هم هست که البته دردسر کمتری هم دارد، این راه به اشتراک گذاشتن کتاب‌های خود با سایر علاقمندان است. بدین صورت که با مراجعه به بخش سرگرمی و فراغت سایت دیوار و بعد قسمت کتاب و مجله  می‌توانید با توجه به دسته‌بندی کتابی که می‌خواهید به فروش برسانید یا نوع کتابی که به دنبال آن هستید، به راحتی آنچه که می‌خواهید را پیدا کنید. در این بخش با گروه‌های ادبی، آموزشی، تاریخی، مذهبی و مجلات مواجه خواهید شد، بر این اساس می‌توانید با جست‌و‌جویی ساده کتاب مورد علاقه خود را پیدا کرده و با هزینه‌ای مناسب آن را مبادله کنید تا از نوشته‌ها و اطلاعات کتاب دیگری بهره‌مند شوید.

اصلی‌ترین حسن مبادله و داد و ستد کتاب این است که افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند و کتابی که نوشته و به چاپ رسیده و بابت آن زحماتی زیادی کشیده شده، بین افراد بیشتری دست به دست می‌شود.

 

 



منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار