کد خبر: ۱۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 20
هفته گذشته گزارشاتی از کاهش تولید قطعات آیفون ۱۰ منتشر شده بود و حالا «مینگ چی-کو»، تحلیگر ارشد موسسه KGI که اطلاعات دست اولی از کمپانی اپل دارد، از احتمال توقف تولید این موبایل خبر داده است.

به گزارش آی تابناک : بر این اساس آیفون ۱۰ با فروش ۱۸ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۱۸ عملکردی بسیار پایین تر از استاندارهای کمپانی کوپرتینویی داشته و حتی انتظارات کارشناسان مبنی بر فروش ۲۰ تا ۳۰ میلیونی را نیز برآورده نساخته است.

این تحلیلگر با پیش بینی فروش ۱۳ میلیون آیفون ۱۰ در بهار سال آتی تاکید می کند که یکی از دلیل ناموفق بودن این اسمارت فون چرخه طولانی تعویض موبایل های قدیمی با مدل های جدید در چین است.

اگرچه موسساتی مانند Kantar Worldpanel از پرفروش بودن پرچمدار اپل در چین خبر داده اند اما مینگ چی – کو عقیده دارد که اپل در جلب نظر خریداران این بازار پرسود و رقابتی چندان موفق نبوده است.


یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم موفقیت این موبایل بریدگی بالای نمایشگر است که به مذاق برخی کاربران خوش نیامده و حتی در نمایش برخی اپلیکیشن ها به مشکلاتی منجر شده بود.

از طرف دیگر کاربران بازارهای پر رونقی مانند چین و هند بیش از موبایل های پرچمدار و گرانقیمت به موبایل های اقتصادی اندرویدی تمایل دارند.

مینگ چی – کو با کنار یکدیگر قراردادن موارد مذکور به این نتیجه رسیده که اپل احتمالا در تابستان سال آتی تولید مدل های ۲۰۱۷ را متوقف کرده و منحصرا روی نسل بعدی آیفون تمرکز می کند.

انتظار می رود در پاییز سال آینده شاهد معرفی دو مدل ۶٫۵ و ۶٫۱ اینچی باشیم که به ترتیب از نمایشگرهای با پنل OLED و LCD بهره می برند. این در حالی است که مدل دارای پنل LCD احتمالا بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار خواهد داشت اما کاربران برای خرید مدل دیگر باید ۱۰۰۰ دلار کنار بگذارند.

با این حال نمی توان با اطمینان از توقف تولید پرچمدارهای فعلی اپل سخن گفت چرا این کمپانی معمولا یک یا دو سال پس از معرفی مدل های جدید نیز به فروش مدل های قدیمی تر ادامه می دهد.




منبع : نودفناوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار