کد خبر: ۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 17
افرادی که تصمیم به راه‌اندازی استارتاپ دارند، عموما به دنبال راه‌هایی برای جذب کمک و راهنمایی در شروع مسیر هستند.

به گزارش آی تابناک : عموم سؤالاتی که ذهن افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی استارتاپ و ارزش‌آفرینی را به خود مشغول می‌کند، مربوط به شروع مسیر و جذب کمک از افراد و منابع مختلف است. سؤالی در این مورد در وب‌سایت Quora منتشر شده که کالون اندروس، مدیرعامل استارتاپ Gremlin به آن پاسخ داده است. این مقاله زومیت را از زبان او بیان می‌کنیم.

شریک خوب کمک دیگری است که قطعا به آن نیاز دارید. شریک شما در تأسیس استارتاپ باید فردی باشد که به او کاملا اعتماد داشته باشید و او را بشناسید. مؤسسان استارتاپ در طول مسیر با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند و حتی درگیری‌های متعددی با هم خواهند داشت. این نکته که شریک شما فردی قابل اعتماد باشد و نظراتش را با قاطعیت و در جهت پیشرفت شرکت بیان کند، کمک بزرگی خواهد بود. طرفین شراکت باید به این نتیجه برسند که نظر و بازخورد دادن، باید به دور از تمامی روابط دوستی انجام شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که هر یک از شرکا، موفقیت دیگری را موفقیت خودش بداند و برای آن تلاش کند.داشتن کمک در شروع استارتاپ بسیار مفید است. به‌عنوان مثال سرمایه‌گذاران ابتدایی را در نظر بگیرید. شاید در ابتدا به جذب آن‌ها شک داشته باشید؛ اما پس از مدتی، متوجه می‌شوید که حضور آن‌ها، می‌تواند موتور پیشران استارتاپ شما باشد. سرمایه‌گذاران اولیه در جذب مشتری به شما کمک می‌کنند و در مرحله‌ی بعدی می‌توانید با استفاده از کمک آن‌ها، کارمندان خوبیاستخدام کنید و تیم خود را گسترش دهید.

در مرحله‌ی بعدی به دنبال مربی یا منتور باشید. فردی که به‌نوعی مسیر امروز شما را مدتی قبل رفته باشد و بتواند تجربیاتش را عرضه کند. پیدا کردن این افراد در مراحل ابتدایی کمی دشوار است؛ اما در صورتی که با مربی مناسبی ارتباط برقرار کنید، بسیاری از اشتباهات رایج میان استارتاپ‌ها را انجام نخواهید داد.

از امتحان کردن نترسید. کارهای بنیادی برای اداره‌ی شرکت را تا مدتی خودتان انجام دهید و سختی اجرا را با تمام وجود لمس کنید. یک کارآفرین احتمالا در شروع کار باید تمامی وظایف حسابداری، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی و حتی  کدنویسی را خودش انجام دهد. برای این حد از درگیری آماده باشید و هراسی از تجربه کردن این موارد نداشته باشید. این کار، درک سختی کار تیم را به شما می‌دهد و در نتیجه، می‌توانید منابع بهتری در اختیار آن‌ها قرار بدهید و البته، ارزش کارشان را نیز بیشتر درک خواهید کرد.




منبع : inc
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار