کد خبر: ۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 16
به نظر می رسد ژانویه امسال برای شرکت اپل چندان خوش یمن نبوده است، زیرا به تازگی آسیب پذیری جدید و خطرناکی در سیستم عامل MacOS High Sierra شناسایی شده است.
به گزارش آی تابناک : اگر چه این آسیب پذیری چندان جدی نیست، اما می تواند حسن شهرت مشهورترین شرکت فناوری دنیا را خدشه دار کند.

حفره امنیتی تازه توسط اریک هولتام یکی از توسعه دهندگان رایانه های مک شناسایی شده و بر اساس آن اولیوت های اپ استور شرکت اپل در سیستم عامل مک توسط یک ادمین محلی که به هیچ کلمه عبوری دسترسی ندارد نیز قابل تغییر است.

بر این اساس یک فرد عادی با دسترسی ادمین می تواند با وارد کردن کلمه عبور خود و هر رمزی در اپ استور و در بخش اولویت های سیستم بخش منو را از قفل خارج کرده و تغییرات مد نظر خود را اعمال کند.

High Sierra (10.13.2) تنها نسخه آسیب پذیر مک در برابر این مشکل است و آسیب پذیری یادشده در MacOS 10.12.6 یا نسخه های قدیمی تر وجود ندارد. اپل قبلا این مشکل را در نسخه بتای MacOS 10.13.3 برطرف کرده که قرار است در اواخر این ماه میلادی عرضه شود.

در اواخر سال 2017 میلادی یک حفره امنیتی خطرناک دیگر در سیستم عامل مک شناسایی شده بود که از 15 سال قبل تا به حال کشف نشده باقی مانده بود و باعث دستکاری بی اجازه تنظیمات و اولویت های این سیستم عامل می شد.

 



منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار