تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 14
یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام از صرف رسانه بودن عبور کرده و به رسانه‌های تجاری بدل شده‌اند.
به گزارش آی تابناک : عالیان با بیان این‌که مشخصا شبکه اجتماعی تلگرام در بسیاری از کسب‌وکارها نقش داشته است، افزود: تلگرام بستری برای خریدوفروش کالاها و برخی اجناس به شمار می‌رود، در واقع بستری مناسب برای تبلیغات مربوط به کالاها و شرکت‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: این شبکه حتی گفته می‌شد که اشتغال کاذبی را هم برای برخی افراد ایجاد کرده که آن اشتغال کاذب هم افرادی را به خود مشغول کرده و برای آنها درآمدزایی داشته است.

عالمیان با «social marketing» خطاب کردن شبکه اجتماعی تلگرام، ادامه داد: هیچ مدیایی بهتر از این شبکه اجتماعی که ۴۰ میلیون مشترک دارد نمی‌تواند پیام‌های تبلیغاتی و حتی حاکمیتی را به گوش مردم برساند، حتی تبلیغات در فضای تلویزیونی یا بیلبوردها به اندازه تلگرام بیننده ندارد.

وی گفت: تصور کنید روزی بیاید و بگویند کل بیلبوردها باید برچیده شود یا تلویزیون و یا روزنامه نباید تبلیغاتی را برای شرکت‌ها انجام دهند. فیلترینگ تلگرام هم چنین اقدامی است.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، اضافه کرد: البته منظور از شبکه اجتماعی داخلی لزوما نباید شبکه اجتماعی تحت کنترل حاکمیت باشد، چرا که مردم در هیچ کجای دنیا به شبکه‌های تحت کنترل حاکمیت اطمینان نمی‌کنند، حتی در آمریکا اگر مردم بفهمند که شبکه‌ای اطلاعات مشترکان خود را در اختیار دولت قرار داده است، واکنش منفی نشان می‌دهند.

عالیان در نهایت پیشنهاد کرد: باید یک شبکه اجتماعی راه می‌افتاد که نه از نوع حاکمیتی بلکه توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شد و البته دولت هم در حل موانع و حمایت‌ها به آن کمک می‌کرد، مثلا از طریق رسانه‌های عمومی از آن حمایت می‌شد.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار