تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 13
مصوبه ایجاد شبکه ملی اطلاعات که از سال۸۹ ، ابلاغ شده تا به حال کمتر از ۱۰در صد پیشرفت داشته است.
به گزارش آی تابناک : رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های نهم و دهم با انتقاد از فعالیت تلگرام و اینستاگرام در کشور گفت: شبکه ملی اطلاعات باید با جدیت بیشتری توسعه می‌یافت تا امروز مجبور نباشیم از بیگانگان و نامسلمان‌ها تقاضا کنیم تا کانال‌هایی که با فرهنگ و معیار‌های ما سازگار نیستند را مسدود کنند.
وی افزود: این اطلاعات غلطی است که درباره مالکیت تلگرام اطلاع‌رسانی می‌شود ؛در اصل این پیام‌رسان متعلق به یک سرمایه‌گذار صهیونیستی به نام لشوویلی است .
عضو شورای عالی فضای مجازی که در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» حضور یافته بود، با اشاره به ضرورت ایجاد و استفاده از پیام‌رسان‌های بومی اظهار کرد: آمار‌های ارایه شده در مورد افراد فعال در زمینه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی کلی بیان می‌شود و آمارهایی که ما داریم به حدود 40 هزار نفر شاغل در کسب‌وکار‌های اینترنتی اشاره می‌کند.
وزیر اسبق ارتباطات افزود: براساس قانون ، شبکه ملی اطلاعات باید در برنامه پنجم توسعه ایجاد می‌شد و اگر این اتفاق رخ می‌داد، الان شاهد مشکلات ایجاد شده در حوزه اینترنت نبودیم.
وی ادامه داد : وقتی بیگ‌دیتای تلگرام دست پاوول دورف است ما چه‌طور می‌توانیم از حریم شخصی کاربران دفاع کنیم؟
تقی‌پور گفت: در همین چند روزی که تلگرام مسدود شده، استقبال از نرم‌افزار‌های داخلی به شدت افزایش یافته است و دلیل آن نیاز مردم به استفاده از این نوع نرم‌افزار‌ها است ولی متاسفانه ما در تولید و حمایت نمونه‌های بومی کوتاهی کرده‌ایم و باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.
عضو شورای عالی فضای مجازی درباره جایگزین پیام‌رسان تلگرام اظهار کرد: درحال حاضر 5 نرم‌افزار سروش،ویسپی، گپ،آی‌گپ و بیسفون می‌توانند جایگزین تلگرام شوند که باید از آن‌ها حمایت شود.





منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار