کد خبر: ۱۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 11
شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 از افزودن ویژگی جدید به دستیار هوشمند دستگاه‌های خود موسوم به "بیکسبی" خبر داد که غذاها را می‌شناسد و کالری موجود در آنها را حساب می‌کند.

به گزارش آی تابناک : سامسونگ اعلام کرد که می‌خواهد دستیار مجازی خود را بر روی تقریبا همه محصولاتی که می سازد، نصب کند.

به این ترتیب، این شرکت یک گوشه از غرفه غول پیکر خود را به معرفی ویژگی جدید "بیکسبی"(Bixby) اختصاص داده و آن توانایی شناسایی غذا و شمارش کالری است.

این ویژگی هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست، اما در تشخیص غذاها کار شگفت انگیزی انجام می‌دهد.

البته فعلا نباید از "بیکسبی" انتظار داشته باشید که به میز شام نگاهی بیاندازد و همه چیز را به درستی شناسایی کند. در شکل فعلی شما باید دوربین گوشی را روی تک‌تک غذاها بگیرید تا از کالری دریافتی آگاه شوید.

مسلما نحوه طبخ و ادویه و روغن استفاده شده ممکن است در غذاهای مشابهی که توسط افراد مختلف طبخ شده، متفاوت باشد و بیکسبی نمی‌تواند فقط با نگاه کردن تفاوت را بگوید.

نمایندگان سامسونگ می‌گویند "بیکسبی" از داده‌های عمومی و کلی برای اقلام مواد غذایی استفاده خواهد کرد، بنابراین شمارش کالری‌ها کاملا دقیق نیست، اما در کل در مقایسه با برنامه‌های کالری شمار که باید تک‌تک جزئیات غذا را در آن وارد کنید، سریع‌تر و آسان‌تر است.

این سیستم همچنین داده‌های غذایی را در پروفایل شخصی کاربر در اپلیکیشن "سلامت سامسونگ"( Samsung Health) برای کمک به مردم در محاسبه و نظارت بر کالری‌هایی که دریافت می‌کنند و می‌سوزانند، ذخیره می‌کند.

زمان عرضه عمومی این سیستم در گوشی‌های هوشمند سامسونگ هنوز مشخص نیست، اما دیدن پیشرفت دستیار مجازی جالب توجه است.

کالری شمار




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار