کد خبر: ۱۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 10
Galaxy A8 یکی از جدید ترین گوشی های هوشمند میان رده معرفی شده توسط شرکت سامسونگ است که از بسیاری جهات به آخرین پرچمدار این شرکت کره ای و یا Galaxy S8 شباهت دارد؛ در این مطلب به بررسی شباهت ها و تفاوت های میان این دو گجت می پردازیم.
به گزارش آی تابناک : شاید نام Galaxy A8 برای خیلی از کاربران گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ آشنا به نظر برسد؛ باید بدانید که سامسونگ در سال 2015 گجتی را با همین نام روانه بازار کرد که البته شباهت خاصی به نمونه سال 2017 نداشت.

طراحی
 
 Galaxy S8 در مقابل Galaxy A8؛ بررسی شباهت ها و تفاوت ها
 
مهندسین شرکت سامسونگ با تولید آخرین پرچمدار این شرکت در حوزه گوشی های هوشمند و یا Galaxy S8 نشان دادند که هنوز می توان حاشیه تصویر اندک موجود در Galaxy S7 را کاهش داد؛ حاشیه تصویر S8 در مقایسه با نمونه پیشین نه تنها از دو طرف صفحه نمایش بلکه از قسمت های بالا و پایین نیز دچار کاهش شده است؛ علاوه بر این صفحه نمایش طراحی شده برای این مدل برای اولین بار دارای نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 است؛ تغییری که نشان می دهد گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ در بحث نو آوری هنوز هم حرف هایی را برای زدن دارند.

صفحه نمایش استفاده شده در تولید A8 نیز دارای نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 است؛ البته خمیدگی دو  طرف صفحه نمایش S8 در A8 حذف شده است و از دیگر نقاط مشترک این دو گجت در بحث طراحی می توان به برخورداری آنها از گواهینامه IP68 در مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و استفاده از شیشه در تولید قاب پشتی اشاره کرد.
 


صفحه نمایش

گلکسی ای8:  5.6 اینچی و از نوع Super AMOLED، دارای رزولوشن تصویر 2220 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 440 ppi و نسبت ابعاد تصویر 18.5:9
 
 مقایسه گلکسی A۸ و S۸؛ دوقلوهای ناهمسان
 
گلکسی اس8: 5.8 اینچ و از نوع Super AMOLED، دارای رزولوشن تصویر 2960 در 1440 پیکسل، تراکم پیکسلی 570 ppi و نسبت ابعاد تصویر  18.5:9
 
 مقایسه گلکسی A۸ و S۸؛ دوقلوهای ناهمسان
 
نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش هر دو گجت یکسان بوده و شاهد حذف خمیدگی دو طرف صفحه نمایش در A8 هستیم؛ صفحه نمایش به کار رفته در تولید A8 دقتی Full HD داشته و این در حالی است که دقت صحه نمایش S8 بسیار بالاتر و معادل Quad HD است.

تراکم پیکسلی صفحه نمایش این دو گوشی نیز از جمله تفاوت های میان آنها بوده و شاهد تراکم پیکسلی بیشتری در صفحه نمایش S8 هستیم؛ اما مهم ترین نکته در بحث صفحه نمایش مربوط به پنل Super AMOLED به کار رفته در تولید آنهاست و به همین خاطر از بابت کیفیت و شادابی رنگ های به نمایش در آمده بر روی صفحه نمایش آنها نگرانی ای نداریم.
 


سخت افزار

گلکسی ای8: پردازنده هشت هسته ای از نوع Exynos 7885، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 و یا 64 گیگابایتی در کنار پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD، باتری 30000 میلی آمپری
 
 مقایسه گلکسی A۸ و S۸؛ دوقلوهای ناهمسان

گلکسی اس8: پردازنده هشت هسته ای از نوع Exynos 8895 و یا Snapdragon 835، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی در کنار پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD، باتری 30000 میلی آمپری
 
 Galaxy S8 در مقابل Galaxy A8؛ بررسی شباهت ها و تفاوت ها
 
علی رغم خودداری شرکت سامسونگ در اشاره به مدل پردازنده به کار رفته در تولید A8، همانطور که از شایعات بر می آید معتقدیم که پردازنده این گجت از نوع Exynos 7885 است که قدرت پردازشی آن به مراتب از پردازنده Exynos 8895 و یا Snapdragon 835 (بسته به کشوری که S8 در آن عرضه شده( به کار رفته در تولید S8 ضعیف تر است.

هر دو گجت از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می کنند و از دیگر نقاط مشترک آنها می توان به بهره مندی آنها از درگاه USB-C و باتری 3000 میلی آمپری اشاره کردو با اینکه اختلاف قدرت سخت افزاری میان دو گجت کاملا مشهود است، انتظار داریم تا سخت افزار A8 نیز بتواند عملکردی قابل قبول و روان را به کاربران ارائه دهد.
 


دوربین

گلکسی ای8: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/1.9
 
 مقایسه گلکسی A۸ و S۸؛ دوقلوهای ناهمسان

گلکسی اس8: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/1.7
 
 مقایسه گلکسی A۸ و S۸؛ دوقلوهای ناهمسان

دوربین های به کار رفته در تولید S8 به روز و قدرتمند هستند و به نظر می رسد که کاربران رضایت کاملی را از استفاده از آنان داشته باشند؛ اگر چه دوربین های A8 کیفیت پایین تری دارند، اما هنوز هم می توانند رضایت نسبی کاربران را به دنبال داشته باشند و دوربین دوگانه جلویی A8 با کاربرد های فراوان خود خواهد توانست تا رضایت بیشتری را برای کاربران این گوشی میان رده به ارمغان بیاورد.

هر دو دوربین 16 مگاپیکسلی و 8 مگا پیکسلی تعبیه شده در A8 دارای دریچه دیافراگم f/1.9 هستند؛ این دریچه دیافراگم تاثیر به سزایی در کیفیت و نیز گستردگی نوع عکس های سلفی ثبت شده توسط شما خواهد داشت و با اینکه سامسونگ به طور رسمی جزئیاتی را در مورد دوربین دو گانه جلویی A8 فاش نکرده اما همانطور که از شایعات بر می آید انتظار داریم تا کاربران بتوانند با استفاده از دوربین جلویی آن عکس هایی از نوع Close Up و یا Wide را به ثبت برسانند و این قابلیتی است که کمتر گوشی میان رده ای از آنها بهره مند است.

دوربین اصلی A8 از فناوری Auto Focus استفاده می کنند و بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا افکت Bokeh را به عکس های خود اضافه کنند، دوربن جلویی دوگانه A8 از این فناوری بی نصیب مانده است و این در حالی است که هر دو دوربین به کار رفته در تولید S8 از این فناوری پشتیبانی می کنند. از جمله دیگر نقاط قوت دوربین های S8 می توان به پشتیبانی آنها از فناوری لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد، فناوری ای که شاهد به کار گیری آنها در دوربین های A8 نیستیم.
 


نرم افزار
 
هر دو گجت به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 7.1.1 استفاده می کنند و رابط کاربری TouchWiz شرکت سازنده نیز در هر دوی آنها به کار گرفته شده است. A8 بر خلاف آنچه که از یک گوشی جدید انتظار داشتیم از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و یا اندروید 8 بهره مند نیست و این اصلی ترین نقطه ضعف موجود در آن را تشکیل می دهد؛ حتی S8 نیز تا به این لحظه از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید پشتیبانی نکرده است.
 
 Galaxy S8 در مقابل Galaxy A8؛ بررسی شباهت ها و تفاوت ها

اگر از کاربران گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ بوده باشید با رابط کاربری TouchWiz آشنایی خواهید داشت؛ این رابط کاربری نحوه تعامل شما به سیستم عامل نصب شده بر روی گجت را به کلی متحول کرده و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.
 
 Galaxy S8 در مقابل Galaxy A8؛ بررسی شباهت ها و تفاوت ها

انتظار داریم تا تجربه کار با نرم افزار هر دو گوشی برای کاربران یکسان باشد و با پشتیبانی قریب الوقوع این دو گجت از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید نیز انتظار عملکرد یکسانی را از آنها داریم.





منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار