کد خبر: ۱۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 09
شرکت بوئینگ هواپیمای Stingray MQ-25 خودران و هوشمندی را که قادر به حمل ۶۸۰ کیلوگرم سوخت و سوخت‌رسانی به سایر هواپیماها در حین پرواز است را رونمایی‌کرد.

به گزارش آی تابناک : شرکت هواپیمایی بوئینگ که سازنده پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان است از یک هواپیمای خودران که قابلیت سوخت‌رسانی به جت‌های جنگنده در آسمان را دارد رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارائه شده جت‌های جنگنده با هر بار سوختگیری می‌توانند تا ۶۴۳ مایل بیشتر پرواز کنند.

هواپیمای Stingray MQ-25 از طرف شرکت بوئینگ برای شرکت در مسابقه نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا به منظور تولید هواپیماهای بدون سرنشین که توانایی سوخت‌رسانی به سایر هواپیماهای جنگنده مانند بوئینگ EA-18G Growler، بوئینگ سوپر هورنت F/A-18 و لاکهید مارتین F-35C را در حین پرواز دارند، طراحی شده‌ است. نتایج مسابقه در سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام خواهد شد، شرکت بوئینگ برای پیروزی در این مسابقه باید شرکت‌هایی مانند لاکهید مارتین و جنرال اتومیکز را شکست دهد.

Don ‘BD’ Gaddis، مسئول پروژه هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ در این خصوص می‌گوید:

 حدود ۹۰ سال است که بویینگ با نیروی دریایی آمریکا همکاری می کند این میزان سابقه و تجربه به ما اعتماد به نفس لازم را جهت پیروزی می‌دهد، بعد از پیروزی و بسته شدن قرار داد آماده تست‌های پروازی خواهیم بود.

هواپیمای بوئینگ MQ-25 Stingray قادر است ۱۵۰۰ پوند سوخت را حدود ۵۰۰ مایل حمل نماید. تست‌های پیچیده این هواپیما در سال ۲۰۱۸ انجام خواهند شد در حال حاضر بویینگ مشغول تست موتور هواپیما می‌باشد .

پیروزی در قرارداد نیروی دریایی ارتش اهمیت ویژه‌ای برای بوئینگ دارد زیرا اخیرا یک قرارداد به ارزش ۲۵ میلیارد دلاری شرکت دلتا را به ایرباس واگذار کرده‌ است.

 




منبع : TECH 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار