کد خبر: ۱۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 09
پروژه باغ علم کودکان تهران با همکاری شرکت ال‌جی و شهرداری تهران با حضور تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری افتتاح شد.

به گزارش آی تابناک : افتتاحیه پروژه‌ی بزرگ باغ علم کودکان تهران با حضور سفیر کره، نماینده یونسکو، مدیر‌عامل ال‌جی، مدیر باغ کتاب تهران و البته سفیر برند ال‌جی، نیکی کریمی روز پنجشنبه ۲۱۱ دی‌ماه برگزار شد. در این مراسم همچنین شخصیت‌های فرهنگی  هنری از جمله کارگردان‌ها، بازیگران، نویسندگان و فعالان حوزه کودک حضور یافتند و از این اقدام فرهنگی- آموزشی ال‌جی برای کودکان ایرانی تقدیر کردند.

ال‌ جی پروژه باغ علم کودکان را در ایران افتتاح کرد


مرکز مخصوص کودکان که LG Kids Science Hall (باغ علم کودک) نام دارد، با همکاری شرکت ال‌جی و با الگوبرداری از مرکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان ساخته شده است؛ مرکزی که افق جدیدی در ساخت مرکز علمی و تفریحی در ایران خواهد گشود. باغ علم کودک در مساحت ۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودکان ۷ تا ۱۲ سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع قرار دارد و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.

ال جی- باغ علم کودکان

باغ علم کودک هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند: یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و... ‏آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک است تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏

شرکت ال‌جی علاوه بر ارائه همه این خدمات، یک روز مخصوص در هر هفته برای خیریه‌ها و مدارسی که توان مالی زیادی ندارند در نظر گرفته است. در این روز که LG Day نام دارد، این خیریه‌ها و مدارس می‌توانند به‌صورت رایگان از این مجموع بازدید کنند و کودکان کم‌بضاعت و محروم را با علم بیشتر آشنا کنند.

پروژه باغ علم کودک در سال ۱۹۸۷ تحت نام Yonam آغاز به‌ کار کرد. هشت سال بعد اسم این پروژه به LG Science Hall تغییر کرد و بعد از آن به‌عنوان اولین موزه علمی بخش خصوصی در وزارت علم و فناوری کره جنوبی ثبت شد. بعد از استقبال گسترده و به فاصله سه سال، شعبه دیگر پارک علمی Busan افتتاح شد. این پروژه در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه «فرهنگ علمی کره» از طرف وزارت کشور کره شد. در ادامه موفقیت‌های پروژه باغ علم کودک ال‌جی سال پیش یادداشت تفاهمی بین شهرداری تهران و ال‌جی برای ساخت باغ علم نوشت و بعد از آن پروژه ساخت باغ علم کودکان در تهران آغاز شد.

با توجه به اینکه بچه‌ها فرصت زیادی برای برخورد با مفاهیم علمی به‌صورت ‏ملموس و عملی صرف نمی‌کنند، باغ علم ال‌جی می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند. همچنین کمک می‌کند بچه‌ها ‏بفهمند چیزهایی که می‌خوانند، به‌صورت عینی چه حاصلی دارد. این مجموعه به دنبال این است که خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد؛ چون مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.

دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی، می‌گوید: «در سال ۲۰۱۷ باغ علم کودکان برای اولین بار در خارج از کشور کره جنوبی، در مجموعه باغ کتاب با همکاری باغ کتاب تهران افتتاح شد. این پروژه برای ما ارزش و معنای زیادی داشت. مطمئنیم بسیاری از کودکان ایرانی جهان هیجان‌انگیز علم را کشف و باغ علم را با رؤیاهایی برای دانشمند شدن و مهندس شدن ترک می‌کنند؛ کسانی که در آینده قرار است کارهای بسیار بزرگی برای ما و دنیا انجام دهند.»





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار